Senior programmasecretaris (24 uur)

Senior programmasecretaris (24 uur) - 20424

  • 24 uur
  • parttime
  • Limburg

Je bent een ervaren programmasecretaris met affiniteit met het Sociaal Domein.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente, is op zoek naar senior programmasecretaris voor het programma Sturing en Inkoop. Dit programma is in februari 2019 gestart door het Sociaal Domein in de regio Noord-Limburg en zal naar verwachting begin 2022 eindigen. Er zijn 3 fasen te doorlopen binnen het programma. Hiervan zijn er 2 afgerond en is fase 3, de implementatiefase, afgelopen mei gestart.

De algemene doelstelling van het programma is om vanuit een brede en open verkenning te komen tot een visie over een duurzaam en passend zorglandschap voor de clusters Jeugd, Wmo en Participatie. Hierbij zoekt de regio naar meer sturing en innovatie binnen het Sociaal Domein. Meer concrete doelen van het programma zijn:

  • het voorbereiden en realiseren van de gezamenlijk inkoop van zorg op de clusters Jeugd, Wmo en Participatie, per 1 januari 2022, door de 7 betrokken Noord-Limburgse gemeenten.
  • dit realiseren in goed overleg en partnerschap met de aanbieders.
  • het voorbereiden en laten implementeren van de voorgenomen veranderingen in de werkwijze en de aansturing van de nieuwe inkoopcontracten.
  • het onderzoeken van de mogelijkheden om quick-wins al in 2020 te implementeren.

Wat ga je doen:

  • De focus van jouw werkzaamheden ligt voor 2/3 van de tijd op:
    • het inhoudelijk adviseren over de te volgen veranderstrategie en implementatie.
    • het organiseren van events waarbij je een inhoudelijke bijdrage levert, zoals aan de werksessies, workshops, aanbiederssessies en bestuurlijke sessies.
    • het uitbrengen / ontsluiten van kennis in het belang van de programmaorganisatie en de staande organisaties.
    • een bijdrage leveren aan de interne en externe communicatie.
    • het bijhouden van de ontwikkeling die stakeholders doormaken tijdens de uitvoering en adviseren hoe stakeholders ingezet kunnen worden in het belang van het programma.
    • het leveren van een actieve bijdrage aan het risicomanagement, waaronder het bijhouden en actualiseren van de risico’s en maatregelen.
    • het voorbereiden van inhoudelijke presentaties.
  • Ongeveer 1/3 van jouw tijd zal ingevuld zijn met de volgende verantwoordelijkheden:
    • het organiseren en administratief voorbereiden van het teamoverleg van het programma.
    • de verslaglegging van inhoudelijke sessies, stukkenstroom, het bijhouden van actie- en besluitlijsten en de follow ups.
    • het opstellen van de programmarapportage, het versturen van vergaderverzoeken / afspraken en plannen.
    • het opzetten van de jaarvergaderplanning en het administratief voorbereiden van het opdrachtgeversoverleg.
    • het bieden van organisatorische, logistieke en inhoudelijke ondersteuning aan het programmamanagement en het geven van algemeen advies.
    • het verbinden van de mensen en de projecten.
    • het bijdragen aan en bijhouden van de integrale planning, het organogram en de accountverdeling.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur Officemanagement met aanvullend een post hbo-opleiding Bedrijfskunde.
  • Je hebt meerjarige ervaring in het ondersteunen van gemeentelijke bestuurders.
  • Je hebt affiniteit met het Sociaal Domein.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als programmasecretaris.
  • Je hebt ervaring in het schrijven van handleidingen en met het opzetten van kwaliteitsbeleid.
  • Je hebt ervaring met het inrichten en beheren van een SharePointomgeving.
  • Je hebt kennis van en meerjarige ervaring met diverse methoden, technieken en standaarden rondom projectmanagement. Je bent gecertificeerd voor PRINCE2 Foundation, IPMA Level D en programmamanagement.
  • Je hebt ruime ervaring met de Lean-methode en Agile werken.
  • Je woont, bij voorkeur, in de buurt van de regiogemeenten.
  • Je bent op vrijdag 28 augustus beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Horst

Wij bieden:
De functie is per 7 september 2020 beschikbaar voor 24 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind december 2020, met een optie tot verlenging (4 x 3 maanden). Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 21 augustus aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20424. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.