Senior inkomensconsulent (36 uur)

Senior inkomensconsulent (36 uur) - 20612

  • 36 uur
  • fulltime
  • Zuid-Holland

Je bent een senior inkomensconsulent die kennis heeft van relevante wet- en regelgeving, zoals de Participatiewet.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente in Zuid-Holland, is op zoek naar een senior inkomensconsulent. Werken voor deze gemeente is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt en bekend staat als innovatief en internationaal. Hier werk jij voor en samen met meer dan 620.000 inwoners.

De ambitie van Werk en Inkomen is een stad waarin veel minder mensen dan nu afhankelijk zijn van een uitkering voor levensonderhoud. Een uitkering is bedoeld als tijdelijk vangnet. De organisatie verwacht dat degenen die kunnen werken er alles aan doen om een baan te vinden. Zij wilt de uitkeringen rechtmatig verstrekken en daarom vinden er ook regelmatig (her)controles plaats. Inkomensbeheer is een wettelijke taak en wordt uitgevoerd door de afdeling Beheer Inkomen. Het doel van de afdeling is het efficiënt beheren van de uitkeringen door middel van een uniform proces. Het voorbereiden van en beoordelen of en tot welke hoogte en duur aanvragers in aanmerking kunnen komen binnen de kaders van de relevante wet- en regelgeving (Bijzondere Bijstand).

Het beheer van de toegekende inkomensvoorziening, het handhaven van de rechtmatige verstrekking inclusief eventuele verrekening, terugvordering of verhalen op onrechtmatig ontvangen inkomensvoorzieningen, alles gericht op het verhogen van de uitstroom en verlaging van de uitkeringshoogte.

Wat ga je doen:

  • Je toetst en beoordeelt inkomensvraagstukken, met name belastingvraagstukken.
  • Je toetst en beoordeelt vermogensvraagstukken algemeen.
  • Je vraagt en geeft informatie aan doelgroepen inzake hun persoonlijke inkomenssituatie.
  • Je stemt bevindingen af met en draagt informatie over aan collega’s binnen de afdelingen Toetsing & Toezicht, Werkintake & Prematching, Matching en Beheer Inkomen.
  • Je voert gegevens in en completeert dossiers conform richtlijnen ten behoeve van het beheer.
  • Je maakt rapportages over onderzoeksbevindingen op individueel niveau, onder andere ten behoeve van het handhavingsproces.
  • Je (her)berekent inkomenssituaties in het kader van een eventuele verrekening of terugvordering.
  • Je draagt zorg voor een tijdige beëindiging van de uitkering aan de hand van verkregen informatie over de (inkomens)situatie van de aanvrager.

Wij vragen:

  • Je beschikt over minimaal een van de volgende opleidingen:
    • een afgeronde mbo-opleiding, bij voorkeur Sociaal Juridisch Medewerker, met minimaal 4 jaar ervaring als inkomensconsulent, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
    • een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur Sociaal Juridische Dienstverlening, met 3 jaar ervaring als inkomensconsulent, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
    • een afgeronde wo-opleiding met 3 jaar ervaring als inkomensconsulent, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met inkomstenverrekening.
  • Je beschikt over kennis van wet- en regelgeving zoals de Participatiewet, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Je hebt ervaring met sociale zekerheid en voorzieningen.
  • Je hebt ervaring met het zelfstandig beheren van een caseload bestaande uit 360 tot 380 uitkeringen.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • een aanvullende afgeronde opleiding fraude-alertheid.
    • kennis van en ervaring met het verwerken van financiële mutaties in Socrates, Suite of Civision.
  • Je bent eind oktober (week 43 / 44) beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Rotterdam

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 6 maanden, met een optie tot verlenging (3 x 6 maanden). Je kunt deze opdracht alléén in loondienst uitvoeren. 

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 26 oktober aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20612. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Recruiter

Je bent verantwoordelijk voor het aantrekken, selecteren en aannemen van talent dat voldoet aan de behoeften van deze overheidsorganisatie. Je…

  • Werkweek: 24 uur
  • Contract: parttime
  • Locatie: Noord-Brabant


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.