Projectsecretaris WvGGZ (16 uur)

Projectsecretaris WvGGZ (16 uur) - 20577

  • 16 uur
  • parttime
  • Zuid-Holland

Je bent een veelzijdige projectsecretaris met ervaring in de ondersteuning bij projecten en/of programma’s binnen de Rijksoverheid, bij voorkeur omtrent de Wet verplichte gezondheidszorg.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een Directoraat-Generaal van een ministerie, is op zoek naar een projectsecretaris. Het Directoraat-Generaal Straffen en Beschermen (DGSenB) zet zich in om strafbaar gedrag te voorkomen en te zorgen voor een snelle, consequente en effectieve tenuitvoerlegging van sancties en adequate slachtofferzorg. Het DG richt zich op criminaliteitspreventie, jeugdbescherming, sanctiebeleid (zowel volwassenen als jeugdigen), reclassering, slachtofferzorg, huiselijk geweld, bestuurszaken en kansspelbeleid. Het DG is verantwoordelijk voor het doeltreffend en doelmatig functioneren van de uitvoeringsketen van strafrechtelijke beslissingen, de jeugdketen (jeugdbescherming en –straf) en het waarborgen van de positie van de slachtoffers. DGSenB heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een organisatie die zich niet alleen richt op beleidsontwikkeling en ondersteuning van bewindspersonen, maar ook op beleidsimplementatie.

Het ketenprogramma Wet verplichte GGZ (WvGGZ) wordt in samenwerking tussen VWS, J&V en de betrokken uitvoerende ketenpartners zoals OM, Rechtspraak, VNG, NGGZ en de Politie uitgevoerd. Het programma richt zich op de implementatie van de WvGGZ en voert de regie over de ketenvraagstukken die van invloed zijn op de verdere implementatie van de WvGGZ. De wet is op 1 januari 2020 in werking getreden en op 1 juli 2020 is er een doorstart geweest.

De WvGGZ brengt een aantal veranderingen voor de diverse ketenpartners met zich mee, onder andere op het gebied van ICT. Hiervoor is binnen het ketenprogramma een project informatievoorziening ingericht én een Keten Coördinatie Team (KCT). Bij de inwerkingtreding van de wet was de implementatie van de ICT nog niet zo ver dat (een deel van) de administratieve lasten goed kunnen worden weggenomen. Het ketenprogramma heeft een doorstart gemaakt en er is voor beide projecten ondersteuning nodig voor administratieve, organisatorische en financiële processen. Vanwege het vertrek van de huidige projectsecretaris wordt een nieuwe collega gezocht.

Wat ga je doen:

  • Je acteert binnen een complexe politiek-bestuurlijke omgeving.
  • Je bent bekend met de financiële- en inkoopprocessen bij het ministerie.
  • Je bereidt vergaderingen voor en maakt de verslaglegging hiervan.
  • Je houdt actie- / besluitenlijsten bij en jaagt deze na.
  • Je beheert voortgangsrapportages en stelt deze (mede) op.
  • Je hebt organiserend vermogen ten behoeve van het regelen van externe locaties.
  • Je ondersteunt bij het uitzetten van opdrachten en subsidies.
  • Je ondersteunt bij de interne en externe communicatie.
  • Je beheert agenda’s en mailboxen.
  • Je werkt nauw samen met het hoofd programmabureau.
  • Je bent verantwoordelijk voor een soepele bedrijfsvoering binnen de projecten.

Wij vragen:

  • Je beschikt over een relevante afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring binnen de Rijksoverheid.
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met project- en/of programmaondersteuning bij de Rijksoverheid, bij voorkeur meer dan 7 jaar.
  • Je bent bekend met ketenpartners zoals de VNG.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • minimaal 1 jaar relevante ervaring met managementondersteuning.
    • minimaal 1 jaar gewerkt met MS Office.
    • kennis van processen binnen de ministeries J&V en/of VWS.
  • Je bent uiterlijk 2 november 2020 beschikbaar voor gemiddeld 16 uur per week.
  • Je bent op donderdag 22 oktober aanstaande beschikbaar voor een kennismakingsgesprek bij de opdrachtgever.

Standplaats:
Den Haag

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 16 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 8 maanden, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 19 oktober aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20577. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.