Programmamanagement officer (24-32 uur)

Programmamanagement officer (24-32 uur) - 20511

  • 24-32 uur
  • parttime
  • Utrecht

Als medewerker programmamanagement ondersteun je de programmamanager Ketenvoorzieningen bij het beheersen en inrichten van het programma Ketenvoorzieningen.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een ministerie welke rechtspraak op maat verzorgt, is op zoek naar een programmamanagement officer ter aanvulling op de capaciteit van het deelprogramma Ketenvoorzieningen van het programma Digitalisering Strafrechtketen. De integrale veiligheidsaanpak vraagt om de samenwerking met partners van buiten de keten. De huidige manier van informatievoorziening tussen de partners brengt risico’s met zich mee. De nieuwe vorm van werken binnen deze samenwerking zorgt er dus voor dat nieuwe eisen gesteld moeten worden aan de informatievoorziening. Enkele oplossingen voor dit probleem zijn onder andere het eenduidig beheren van de betreffende gegevens en het maken van afspraken op de koppelvlakken.

Het organiseren van de nieuwe manier van informatievoorziening vraagt niet alleen om samenwerkingsafspraken tussen de (semi)overheidsorganisaties, maar ook om een minimale set van gemeenschappelijke voorzieningen, zoals onder andere federatieve toegang, doelgroepportalen et cetera. Op deze lijst van noodzakelijke voorzieningen staan bestaande en nog te realiseren voorzieningen door het deelprogramma Ketenvoorzieningen. Dit deelprogramma is onderdeel van het programma Digitalisering Strafrechtketen (PDSK).

Het deelprogramma Ketenvoorziening bevindt zich op dit moment in de initiatiefase en zal er de komende maanden gewerkt worden aan het opstellen van de routekaart voor de realisatie. In een gedeelte van 2021 en heel 2022 zal de focus liggen op de totstandkoming van de ketenvoorzieningen. De rapportagelast zal hierdoor toenemen en het team zal uitgebreid worden om de capaciteit te vergroten.

Als programmamanagement officer ben je de ‘ogen en oren’ van de programmamanager Ketenvoorzieningen.

Wat ga je doen:

  • Je ondersteunt de programmamanager en het PMT bij de beheersing en het inrichten van het programma.
  • Je bewaakt het programmadossier.
  • Je initieert de programma-controls, richt deze in, beheert en verbetert deze.
  • Je ondersteunt bij het in kaart brengen en bewaken van de afhankelijkheden tussen de onderliggende projecten en tussen het programma en de lijnorganisaties.
  • Je consolideert en analyseert de voortgangsrapportages van de (deel)projecten en stelt de maandrapportage op.
  • Je signaleert (dreigende) afwijkingen en meldt dit aan de programmamanager.
  • Je beheert de financiële administratie van het programma in nauw overleg met de programmamanager ketenvoorzieningen en de programmacontroller van PDSK.
  • Je begeleidt het inhuur- of detacheringsproces van medewerkers.
  • Je voert overige ondersteunende taken uit voor het programma(management)team.

Wij vragen:

  • Je beschikt over een afgeronde academisch opleiding, bij voorkeur richting Rechten.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met projecten binnen een overheidsomgeving, waarin je een hoofdrol hebt gespeeld als projectleider, of een vergelijkbare functie.
  • Je hebt minimaal 7 jaar ervaring met het gebruik van MS Excel en hebt ervaring met het zelfstandig maken en onderhouden van draaitabellen, -grafieken en dashboards.
  • Je hebt minimaal 7 jaar ervaring met het gebruik van MS Powerpoint en/of MS Visio en hebt ervaring met het zelfstandig maken en onderhouden van stroomschema’s, organogrammen en infographics.
  • Je bent minimaal PRINCE2 Practitioner, IPMA-D of IPMA PMO gecertificeerd.
  • Je hebt kennis van de inrichting van de strafrechtketen en hebt ervaring in vergelijkbare functies binnen organisatie die onderdeel uitmaken van de strafrechtketen.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring met 4 of meer keteninformatieseringen / samenwerking in een coördinerende functie of vergelijkbaar.
    • projectervaring met 3 of meer meerjarige ICT-projecten of -programma’s in een coördinerende functie of vergelijkbaar.
    • ervaring met het werken binnen het Ministerie van Justitie, de strafrechtketen of het programma Digitalisering Strafrechtketen (PDSK).

Standplaats:
Utrecht / Den Haag

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 24 tot 32 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot 31 december 2022, met optie tot verlenging voor de duur van het programma. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 28 september aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20511. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.