Portfoliomanager (36 uur)

Portfoliomanager (36 uur) - 19753

  • 36 uur
  • fulltime
  • Zuid-Holland

Je bent een portfoliomanager met de volgende certificeringen: MoP, P3O en MSP.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, welke rechtspraak op maat verzorgt, is op zoek naar een portfoliomanager voor de afdeling Informatievoorziening (IV). De afdeling vormt, stuurt en beheert de informatievoorziening. Binnen de afdeling werken circa 28 medewerkers. Het is een regie-organisatie die de verbindende schakel is tussen de eisen en wensen van de business en de uiteindelijk geleverde diensten met behulp van leveranciers. De afdeling IV zorgt voor zowel beheer en onderhoud als vernieuwing van de systemen. Dit alles in een samenhangend ICT-landschap.

De huidige inrichting van het portfoliomanagementproces inclusief de bijbehorende rapportages vragen op dit moment te veel capaciteit van de informatiemanagers waardoor de overige taken in het gedrang komen. Zij zijn daarom op zoek naar een ervaren project portfoliomanager die de taken van portfoliomanagement gaat invullen en daarbij ook een advies opdoet op welke wijze het portfoliomanagementproces kan worden verbeterd zodat deze uitvoerbaar wordt binnen de huidige formatie van de afdeling IV. Daarnaast ondersteun je de informatiemanagers en de operationeel manager ontwikkeling bij de realisatie van het IV-portfolio en het uitvoeren en verbeteren van het portfoliomanagement. Ook het identificeren en doorvoeren van verbeteringen in het bestaande portfoliomanagementproces dient te worden opgepakt.

 Wat ga je doen: 

  • Je geeft uitvoering aan het portfoliomanagementproces voor de realisatie van het IV-projectenportfolio.
  • Je draagt zorg voor een goede vastlegging van het portfolio en levert optimale stuurinformatie door relevante informatie op te halen bij programma- en projectleiders, informatiemanagers en controllers.
  • Je stelt maandelijks de portfoliorapportages op die in adviserende (CIO Office) en besturende gremia (afdelingsmanagers en directie) worden voorgelegd ter besturing van de IV-portfoliorealisatie.
  • Je werkt nauw samen met de informatiemanagers die het contact onderhouden met de business, de operationeel manager ontwikkeling en de secretaris van het CIO Office.

Wij vragen: 

  • Je hebt een afgeronde wo-opleiding Bedrijfseconomie, Technische bestuurskunde, Bedrijfskunde en/of Technische bedrijfskunde.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring opgedaan met portfoliomanagement.
  • Je hebt kennis van en ervaring met methoden en technieken en hulpmiddelen binnen portfoliomanagement, zoals Project Portfolio Management (PPM) en/of Strategisch Portfolio Management (SPM) en je beschikt over afgeronde certificaten.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring opgedaan met het toepassen van best practices voor portfoliomanagement conform MoP.
  • Je bent gecertificeerd in:
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring bij meerdere opdrachten in een regie-organisatie.
    • een certificaat PSPO.
  • Je bent woensdag 8 januari-vrijdag 17 januari aanstaande beschikbaar voor een kennismakingsgesprek.

Standplaats:
Den Haag

Wij bieden:
De functie is per 2 februari beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste januari 2021, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór dinsdag 7 januari aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteren. Ons referentienummer is 19753. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is vervuld

Bekijk actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Business analist (36 uur)

Je bent een ervaren business analist die een bijdrage wil leveren aan een veiliger Nederland door het vereenvoudigen en optimaliseren van complexe…

  • Werkweek: 36 uur
  • Contract: fulltime
  • Locatie: Zuid-Holland


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212