Kwaliteitsmedewerker Wmo (24-28 uur)

Kwaliteitsmedewerker Wmo (24-28 uur) - 24516

  • 24-28 uur
  • parttime
  • Noord-Holland,Flevoland,Utrecht

In het sociaal domein van deze Noord-Hollandse gemeente begeleid en informeer je consulenten over de Wmo en bijbehorende wet- en regelgeving.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Deze gemeente in het Gooi bestaat uit 3 kernen waar 60.000 inwoners wonen. De organisatie is plat en overzichtelijk.

Met 450 medewerkers werkt de gemeente aan complexe vraagstukken waarvoor ze regelmatig tijdelijk mensen nodig hebben. Ook in dit geval. Vanwege gedeeltelijke uitval van een medewerker en veel werkzaamheden zoekt de gemeente een aanvullende kwaliteitsmedewerker voor de taakgroep Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) van de Uitvoeringsdienst Sociaal Domein.

Binnen de taakgroep gaat binnenkort gewerkt worden met een caseload. Hiervoor ga je aan de slag met de caseloadnormering en coach je de consulenten hoe ze met deze caseload moeten werken.

Wat ga je doen:

  • Je bent het aanspreekpunt van de consulenten voor de Wmo en aanverwante regelgeving.
  • Je houdt wetswijzigingen in de gaten en communiceert deze naar het team.
  • Je bent verantwoordelijk voor het toetsen van de besluiten en bijbehorende producten van de consulenten aan de relevante regelgeving.
  • Je koppelt je bevindingen zorgvuldig en eenduidig terug aan de consulenten, zodat de kwaliteit van de uitvoering structureel verbeterd wordt en de wet- en regelgeving juist wordt toegepast.
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over de kwaliteit en kwaliteitsborging binnen het team en voert verbeteringen door.
  • Je coacht en traint medewerkers over juridische vraagstukken.

Wij vragen:

  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding op minimaal bachelorniveau.
  • Je hebt minimaal 3 jaar recente werkervaring als kwaliteitsmedewerker Wmo of als (senior) Wmo-consulent met aanvullende taken in optimaliseren van werkprocessen en coachen van collega’s.
  • Je hebt werkervaring met de uitkeringsapplicatie Suite4SociaalDomein van Centric.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • werkervaring met procesoptimalisatie en het realiseren van werkprocedures;
    • een afgeronde opleiding of certificaat kwaliteitsmanagement;
    • werkervaring met het coachen van een team.
  • Je bent beschikbaar op donderdag 10 oktober tussen 11:30 en 16:00 uur voor een gesprek met de gemeente.

Standplaats:
In de hoek van Noord-Holland, Flevoland en Utrecht, de eerste maand werk je alle uren op kantoor, hierna kun je in overleg 50% thuiswerken. De dinsdag is een vaste dag op kantoor.

Wij bieden:
De functie is per direct (uiterlijk donderdag 17 oktober) beschikbaar voor 24-28 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 6 maanden, met een optie tot verlenging (2 x 3 maanden).

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 4 oktober 12:00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 24516. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bas Gielen op 078-6182212.

Waarom kiezen voor PIA?
Op basis van interim- en projectmanagement, detachering en werving & selectie koppelen wij van Project Interim Advies (PIA) jou aan uitdagende opdrachten. We richten ons op professionals die graag hun bijdrage leveren aan de realisatie van projecten en de (door)ontwikkeling van organisaties.

PIA staat voor professionaliteit, openheid en persoonlijke betrokkenheid. Met een eerlijke en transparante werkwijze leggen we de basis voor een langdurige samenwerking met jou.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Bas Gielen

Bas Gielen

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs. Lees meer.