Inkomensconsulent beheer (36 uur)

Inkomensconsulent beheer (36 uur) - 20425

  • 36 uur
  • fulltime
  • Zuid-Holland

Als senior inkomensconsulent beheer ben je stressbestendig en ga je klantgericht en resultaatgericht aan de slag met het toetsen en beoordelen van de inkomensvraagstukken.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente in Zuid-Holland, is op zoek naar een inkomensconsulent beheer. De gemeente kent complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In de voorhoede werk je voor en samen met meer dan 620.000 inwoners. De ambitie van het cluster Werk en Inkomen is een stad waarin veel minder mensen dan nu afhankelijk zijn van een uitkering voor levensonderhoud. De gemeente verwacht dat de inwoners die kunnen werken er alles aan doen om een baan te vinden.

Als inkomensconsulent beheer kom je terecht op de afdeling Beheer Inkomen, onderdeel van het cluster Werk en Inkomen. Het doel van de afdeling Beheer Inkomen is het efficiënt beheren van de uitkeringen door middel van een uniform proces. Het voorbereiden en beoordelen of en tot welke hoogte en duur de aanvragers in aanmerking kunnen komen voor een inkomensvoorziening binnen de kaders van relevante wet- en regelgeving, zoals de Bijzondere Bijstand. Alle werkzaamheden, van het beheer van de toegekende inkomensvoorziening, het handhaven van de rechtmatige verstrekking inclusief de eventuele verrekening, tot de terugvordering of het verhaal op onrechtmatig ontvangen inkomensvoorzieningen zijn gericht op het verhogen van de uitstroom en het verlagen van de uitkeringshoogte.

Wat ga je doen:

  • Je toetst en beoordeelt de inkomensvraagstukken, met name de belastingvraagstukken.
  • Je toetst en beoordeelt de algemene vermogensvraagstukken.
  • Je vraagt en geeft informatie aan doelgroepen inzake hun persoonlijke inkomenssituatie.
  • Je stemt je bevindingen af met en draagt informatie over aan collega’s binnen de afdelingen Toetsing & Toezicht, Werkintake & Prematching, Matching en Beheer Inkomen.
  • Je voert de gegevens in en completeert dossiers conform de richtlijnen voor het beheer.
  • Je maakt, op individueel niveau, rapportages over de onderzoeksbevindingen op voor onder andere het handhavingsproces.
  • Je (her)berekent de inkomenssituaties in het kader van een eventuele verrekening of terugvordering.
  • Je draagt zorg voor een tijdige beëindiging van de uitkering aan de hand van de verkregen informatie over de (inkomens)situatie van de aanvrager.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met inkomstenverrekening.
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar kennis opgedaan van de relevante wet- en regelgeving, zoals de Participatiewet.
  • Je hebt ervaring met sociale zekerheid en voorzieningen.
  • Je hebt ervaring met het zelfstandig beheren van een caseload bestaande uit 360 tot 380 uitkeringen.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • een aanvullende opleiding fraudealertheid
    • kennis van en ervaring met het verwerken van financiële mutaties in Socrates, Suite of Civision.
  • Je bent in week 34 of week 35 beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Rotterdam

Wij bieden:
De functie is per begin september 2020 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste begin februari 2021, met een optie tot verlenging (3 x 6 maanden). Je kunt deze opdracht alleen in loondienst uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 20 augustus aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20425. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

 

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.