Informatiemanager (32-36 uur)

Informatiemanager (32-36 uur) - 20533

  • 32-36 uur
  • fulltime,parttime
  • Overijssel

Je bent een informatiemanager met ervaring met het opzetten van portfoliomanagement bij een 100.000+-gemeente.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente, is op zoek naar een informatiemanager. De 80 professionals van de afdeling Informatievoorziening (IV) ondersteunen de organisatie met (adviseren over) informatieproducten en systemen die data creëren of ontsluiten. Zij zijn leading bij het ontwerp en de realisatie van processen, systemen, projecten en programma’s op het gebied van digitale dienstverlening en informatievoorziening.

De sectie Strategie & Beleid ontwikkelt de visie en strategie van IV. Dit doen zij vanuit verschillende disciplines zoals Enterprise architectuur, strategisch informatiemanagement, innovatie- en kennismanagement, informatiebeveiliging en privacy, strategisch informatiebeheer, leveranciersmanagement en portfolio- en programmamanagement. De focus ligt de komende tijd vooral op sturing en samenhang. Je kent architectuurprincipes, maar je hoeft geen IT-architect te zijn. Je bent vooral een verbindingsofficier met vakkennis en adviseurs-skills.

Wat ga je doen:

  • Je neemt lopende opdrachten over van de vertrekkend informatiemanager.
  • Je bent de schakel tussen de afdeling IV en de (vak)afdelingen die opgaven hebben waarvoor informatieproducten of -systemen nodig zijn.
  • Je voert gesprekken, onder meer met afdelingshoofden, om wensen en behoeften helder te krijgen en te adviseren over informatievoorziening. Zo bouw je een portfolio van IV-opdrachten op.
  • Je bepaalt binnen de afdeling IV de capaciteitsbehoefte en overlegt met het lijnmanagement over de inzet van collega’s in jouw portfolio.
  • Je houdt in je advies rekening met huidige behoeften en ambities van afdelingen.
  • Je legt dwarsverbanden tussen overige opdrachten van IV en stuurt op samenhang.
  • Je weet precies wat er binnen de organisatie en de afdeling speelt, kunt anticiperen op trends binnen de organisatie en brengt deze in om samen met het team te vertalen naar IV-ontwikkelingen.
  • Je vertaalt IV-opgaven naar het tactische en operationele niveau en ziet toe op implementatie, beheer en het exploitatiebudget.

Wij vragen:

  • Je beschikt over wo werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimaal 2 jaar, bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als informatiemanager bij een gemeente.
  • Je hebt ervaring met portfoliomanagement bij een 100.000+-gemeente, bij voorkeur met het opzetten / ontwikkelen ervan.
  • Je hebt ervaring met het gemeentelijke dienstverleningsproces in het Sociaal Domein of met inwonerszaken.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring met samenwerking tussen meerdere 100.000+-gemeenten.
    • ervaring met één of meerdere van de volgende systemen: Dimpact (zaaksysteem e-suite en i-burgerzaken), Suite voor Sociaal (Centric), Allegro (Kred’it) en/of Gidso (Topicus).
  • Je bent op maandag 12 oktober aanstaande beschikbaar voor een gesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Zwolle

Wij bieden:
De functie is per medio oktober 2020 beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste oktober 2021, met een optie tot verlenging (maximaal 12 maanden). Je kunt deze opdracht uitsluitend in loondienst uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 2 oktober aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20533. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.