Adviseur public affairs (24-32 uur)

Adviseur public affairs (24-32 uur) - 20418

  • 24-32 uur
  • parttime
  • Utrecht

Je bent een politiek-bestuurlijk sensitieve adviseur public affairs met ervaring met lobbywerkzaamheden voor een overheidsorganisatie.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente, is op zoek naar een adviseur public affairs. De gemeente werkt aan een Gezond Stedelijk Leven voor iedereen. 2020-2021 belooft een druk, maar interessant en druk politiek jaar te worden voor de gemeente vanwege:

  • de impact van de coronacrisis op de stad en de contacten daarover met de politiek in Den Haag.
  • de steeds belangrijkere regionale samenwerking en de versterking van het stakeholdersmanagement van de gemeente.
  • de regionale samenwerking die een hoogtepunt bereikt met het vaststellen van het Regionaal Economische Programma (REP).
  • de belangen van de gemeente die in 2021 behartigd worden bij de formatie van een nieuw kabinet na de Tweede Kamer verkiezingen.

De afdeling Strategie en Public Affairs is hierbij de spin in het web en adviseert het bestuur en de inhoudelijke collega’s op kansen en uitdagingen met betrekking tot de belangenbehartiging en het stakeholdersmanagement. Het komende half jaar wordt een intensivering voorzien van de werkzaamheden van de afdeling, waardoor de gemeente op zoek is naar tijdelijke ondersteuning. Als adviseur public affairs ben je nadrukkelijk bezig met het verbinden van de regionale lobby met de Utrechtse stedelijke lobby.

Wat ga je doen:

  • Je bent samen met de strategische beleidsadviseurs uit de organisatie verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van de stakeholderaanpak op prioritaire dossiers.
  • Je maakt onderdeel uit van het REP-team en de regionale U10-bestuurstafels en adviseert hen met betrekking tot belangenbehartiging.
  • Je verbindt de regionale belangen met de lobbywerkzaamheden in Den Haag.
  • Je ondersteunt en monitort de debatten in de Eerste en Tweede Kamer en bij de verkiezingsprogramma’s.

Wij vragen:

  • Je beschikt over een hbo- of wo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met lobbywerkzaamheden voor een overheidsorganisatie.
  • Je hebt recente opdrachten uitgevoerd in het vakgebied public affairs bij de overheid.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • minimaal 5 jaar ervaring met het adviseren van bestuurders op het gebied van public affairs en stakeholdersmanagement.
    • een gedegen netwerk in de landelijke en regionale politieke kringen.
  • Je bent in week 38 beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Utrecht

Wij bieden:
De functie is per begin oktober 2020 beschikbaar voor 24 tot 32 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind maart 2021, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht in loondienst of als zelfstandig ondernemer uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 28 augustus aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 20418. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.