Projectleider veranderopgave nieuwe werkplek (24-28 uur)

Projectleider veranderopgave nieuwe werkplek (24-28 uur) - 25335

  • 24-28 uur
  • parttime
  • Utrecht

Bij een gemeente in omgeving Utrecht begeleid jij de transitie naar een nieuwe, activiteitgerichte werkomgeving. Je schrijft een veranderplan en zorgt voor budgetbeheer en draagvlak, zodat de overgang soepel verloopt.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Deze gemeente in omgeving Utrecht werkt met 1.500 collega’s aan een fijne woon-, werk- en leefomgeving voor 160.000 inwoners en bezoekers. Een groeiende stad, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Voor de transitie naar een nieuwe werkplek zoeken we een projectleider.

Verandering is niet voor iedereen makkelijk. Daarom begeleid jij de overgang naar de nieuwe, moderne werkplek. Je besteedt extra zorg aan het doel om iedereen optimaal gebruik te laten maken van de geboden ruimte en iedereen goed te laten (samen)werken.

Onder leiding van de afdeling Organisatie en Talentontwikkeling (O&T) bied jij de begeleiding die nodig is om te gaan werken in de activiteitgerichte werkomgeving. Omdat er veel verschillende mensen met uiteenlopende werkzaamheden zijn binnen de gemeente, is het belangrijk dat iedereen hetzelfde beeld voor ogen heeft over de gewenste veranderingen. Goede communicatie is hierbij een must.

Jij gaat de acties die voortvloeien uit het veranderplan van het gedragsspoor plannen, coördineren en invoeren, zodat alle medewerkers makkelijk kunnen wennen aan de nieuwe plek en werkwijze. Het opgaveteam waarin je terechtkomt, bestaat uit 8 collega's, die allemaal vanuit een andere discipline betrokken zijn bij de verhuizing.

Wat ga je doen:

  • Je schrijft een veranderplan, inclusief doelstellingen, tijdlijnen en middelen op basis van input van de organisatie- en de communicatieadviseur.
  • Je coördineert de activiteiten van het plan, inclusief budgetbeheer en voortgangsrapportage en zorgt voor consistente boodschappen.
  • Je creëert draagvlak door gericht en empathisch te communiceren.
  • Je voert activiteiten uit die het veranderplan ondersteunen.
  • Je werkt samen met collega’s van O&T om het veranderplan concreet te maken en met collega’s van Publiekscontact en Advies (PCA) om de communicatieactiviteiten te realiseren.
  • Je organiseert ondersteuning voor medewerkers om de overgang soepel te laten verlopen.
  • Je bewaakt de voortgang en het succes van de interventies en stuurt waar nodig bij.

Wij vragen:

  • Je hebt werkervaring in projectmanagement.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met veranderprocessen / transities bij een organisatie van vergelijkbare grootte.
  • Je hebt kennis van en affiniteit met gedragsverandering.
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling en bent in staat om complexe informatie begrijpelijk over te brengen.·
  • Je bent creatief en in staat om lijnen uit te zetten en te improviseren als dat nodig is.
  • Je hebt empathisch luisterend vermogen en bent resultaatgericht.
  • Je bent beschikbaar op woensdag 2 juli tussen 9.00 en 12.00 uur voor een gesprek op locatie.

Standplaats:
Utrecht

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 24-28 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 12 maanden. 

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 27 juni aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 25338. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bas Gielen op 078-6182212.

Ik zoek toch iets anders!
Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste opdracht. Als we jouw cv en wensen hebben, kunnen we contact met je opnemen zodra er een geschikte opdracht voorbijkomt. Zoek niet langer alleen en mail ons op info@pia.nl of bel 078-618 22 12.

Waarom kiezen voor PIA?
Op basis van interim- en projectmanagement, detachering en werving & selectie koppelen wij van Project Interim Advies (PIA) jou aan uitdagende opdrachten. We richten ons op professionals die graag hun bijdrage leveren aan de realisatie van projecten en de (door)ontwikkeling van organisaties.

PIA staat voor professionaliteit, openheid en persoonlijke betrokkenheid. Met een eerlijke en transparante werkwijze leggen we de basis voor een langdurige samenwerking met jou.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Inkoopadviseur (36 uur)

Je adviseert over en begeleidt complexe aanbestedingen, ondersteunt teams bij het starten en uitvoeren van inkooptrajecten en beoordeelt en verbetert…

  • Werkweek: 36 uur
  • Contract: fulltime
  • Locatie: Noord-Holland


Bas Gielen

Bas Gielen

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs. Lees meer.