Projectleider digitalisering mobiliteit (28 uur)

Projectleider digitalisering mobiliteit (28 uur) - 25258

  • 28 uur
  • parttime
  • Noord-Brabant

Voor een grote regionale overheidsorganisatie in Noord-Brabant werk jij de informatieketens van provinciale wegen en infrastructurele projecten uit. Vervolgens zorg je voor implementatie en borging van wijzigingen in het werkproces.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Deze grote regionale overheidsorganisatie in Noord-Brabant werkt aan zaken als klimaat, woningmarkt, waterkwaliteit en mobiliteit. Vertrouwen, verbinding en verantwoordelijkheid zijn belangrijke waarden binnen de organisatie, waar iedereen zijn stem kan laten horen.

Als projectleider digitalisering maak je onderdeel uit van de brede digitaliseringsopgave mobiliteit, bestaande uit ongeveer 25 à 30 inhoudelijk deskundigen en projectleiders. Zij organiseren data en ontwikkelen instrumenten om de basistaken als wegbeheerder en de (beleids)vragen van collega's en partners zo goed mogelijk te beantwoorden. Elke week is er een teamoverleg en er is veel contact met andere programma's en organisaties. In jouw rol heb je veel zelfstandigheid, maar je kunt altijd terugvallen op de kennis en competenties in het team.

Jij gaat aan de slag met het werkpakket van de brede roadmap digitalisering infrastructurele projecten en provinciale wegen. Je onderzoekt hoe de informatieketens eruitzien en hoe ze ingericht of verbeterd kunnen worden. Vervolgens draag je bij aan de implementatie van de aanpassingen in de primaire werkprocessen. Het gaat hierbij om zaken als contracteisen en -teksten, aanpassing van opleverdossiers, en processen rondom interne informatie-uitwisseling of met de uitvoerende partners en marktpartijen.

Dankzij jouw inzet hebben de programma’s van provinciale wegen en infrastructurele projecten de juiste data en informatie om het werk efficiënter en beter uit te kunnen voeren. Jij weet de vraag achter de vraag te achterhalen en maakt nieuwe materie snel eigen. Je werkt nauw samen met de mensen op provinciale wegen, infrastructurele projecten en info.mobiliteit. Je bent een natuurlijke leider met het talent om mensen te verbinden. Als vanzelfsprekend schakel je tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau.

Wat ga je doen:

  • Je zorgt voor het concretiseren en nader uitwerken van de informatieketens van provinciale wegen en infrastructurele projecten in hun werkprocessen.
  • Je bent verantwoordelijk voor borging van de hieruit voortvloeiende zaken in gewijzigde of nieuwe werkprocessen, in nieuwe data en informatieproducten, die je overdraagt aan je partner projectleider die de thematiek verkeer, omgeving en techniek verzorgt.
  • Je werkt rudimentaire ideeën en initiatieven uit tot projectplannen met inschatting van scope, doorlooptijd, nodige bemensing en financiën, procesvoering, waar je in de uitvoering nauw op stuurt.
  • Je zorgt voor het realiseren van de afgesproken resultaten, inclusief het uitzetten van opdrachten en aansturen van uitvoerende partijen (zoals consultants en marktpartijen) in de uitvoering van taken en projecten.
  • Je bent verantwoordelijk voor het initiëren, voorzitten en overzien van de verschillende werkgroepen die je doet ontstaan op gebied van werkprocessen.
  • Je bent het aanspreekpunt voor de inhoud van je werkpakket en betrekt de benodigde expertises uit de organisatie in de projecten.
  • Je legt in eerste lijn verantwoording af aan de projectmanager Data Asset Management.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal hbo+-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt jarenlange aantoonbare ervaring in projectleiding van complexe projecten, processen en teams.
  • Je hebt kennis van en ervaring met data, digitalisering en procesmanagement.
  • Je hebt ervaring in het domein van assetmanagement en de werkprocessen in dit domein.
  • Je hebt ervaring met business analyse (afstemming tussen vraagbehoefte en oplossing vanuit digitalisering).
  • Je bent beschikbaar op woensdag 21 mei vanaf 13.00 uur voor een gesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Den Bosch

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 28 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste 31 december 2025, met een optie tot verlenging (2 x 6 maanden).

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór woensdag 14 mei 12.00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 25258. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bas Gielen op 078-6182212.

Ik zoek toch iets anders!
Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste opdracht. Als we jouw cv en wensen hebben, kunnen we contact met je opnemen zodra er een geschikte opdracht voorbijkomt. Zoek niet langer alleen en mail ons op info@pia.nl of bel 078-618 22 12.

Waarom kiezen voor PIA?
Op basis van interim- en projectmanagement, detachering en werving & selectie koppelen wij van Project Interim Advies (PIA) jou aan uitdagende opdrachten. We richten ons op professionals die graag hun bijdrage leveren aan de realisatie van projecten en de (door)ontwikkeling van organisaties.

PIA staat voor professionaliteit, openheid en persoonlijke betrokkenheid. Met een eerlijke en transparante werkwijze leggen we de basis voor een langdurige samenwerking met jou.

 

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Bas Gielen

Bas Gielen

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs. Lees meer.