Senior communicatieadviseur (24 uur)

Senior communicatieadviseur (24 uur) - 25256

  • 24 uur
  • parttime
  • Zuid-Holland

Bij een kenniscentrum in Zoetermeer zorg jij voor de ontwikkeling, implementatie en monitoring van een communicatievisie, -missie en -strategie voor 2026. Daarnaast zorg je voor online en offline communicatie en treed je op als persvoorlichter.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Dit kenniscentrum ondersteunt werkzoekenden en ontzorgt werkgevers door ondernemers te informeren over arbeidsontwikkelingen, werkgevers te koppelen aan werkzoekenden voor individuele vacatures en te werken met groepen medewerkers bij werkgevers op locatie. Het kenniscentrum is een strategische partner voor gemeenten, onderwijs, zorg en werkgevers.

Als senior communicatieadviseur maak jij deel uit van het team Beleid, Innovatie, Communicatie en Ontwikkeling, dat bestaat uit 8 adviseurs. Binnen het team heerst een informele sfeer en is er ruimte voor feedback. De taken van dit team bestaan uit: verzorgen van beleid en jaarverslagen, projecten leiden, campagnes opzetten, in- en externe communicatie verzorgen en andere afdelingen ondersteunen met opmaak in de huisstijl.

Jij gaat een communicatievisie, -missie en -strategie formuleren. Je schrijft voor stakeholders op beleidsniveau, maar ook voor doelgroepcollega’s. Zonder problemen breng jij knelpunten in verschillende belangen, zowel intern als extern in kaart en draagt je oplossingen aan. Je zorgt niet alleen voor de ontwikkeling van het strategisch marketing- en communicatiebeleid, maar ook voor de implementatie en monitoring.

Naast de communicatievisie voor 2026 heb je een aantal vaste taken, zoals de uitvoering van communicatie-uitingen op papier en digitaal het adviseren over de inzet van online en offline marketing- en communicatie-instrumenten. Ook ben je persvoorlichter.

Wat ga je doen:

  • Je onderzoekt de rol, taken, omvang en inrichting van de nieuwe vormgeving van de communicatie in 2026.
  • Je adviseert de manager bedrijfsvoering hierover.
  • Je ontwikkelt, implementeert en monitort het strategisch marketing- en communicatiebeleid.
  • Je adviseert medewerkers en leidinggevenden over de inzet van marketing- en communicatie-instrumenten, zowel online als offline.
  • Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van communicatie-uitingen op papier en digitaal (schrijven / verbeelden), samen met collega’s.
  • Je treedt op als persvoorlichter.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur / -strateeg binnen het sociaal domein.
  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-bacheloropleiding Communicatie.
  • Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met adviseren op en het toepassen van communicatiebeleid binnen een werkbedrijf.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • aantoonbare werkervaring met visuele media
    • minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als persvoorlichter voor een publieke organisatie
    • minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur / -strateeg binnen een gemeentelijke instelling of werkorganisatie
    • minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met adviseren op en het toepassen van communicatiebeleid binnen een gemeentelijke instelling of werkorganisatie
    • aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met InDesign en SharePoint

Standplaats:
Zoetermeer

Wij bieden:
De functie is per 1 juni beschikbaar voor 24 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste 1 januari 2026. Op deze opdracht is de inzet van een zelfstandige (zzp’er) niet mogelijk. Ben je zelfstandige en wil je toch graag voor deze opdracht in aanmerking komen? We gaan graag met je in gesprek over welke andere mogelijkheden we voor je hebben om deze opdracht via ons uit te voeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór woensdag 14 mei 12.00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 25256. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bas Gielen op 078-6182212.

Ik zoek toch iets anders!
Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste opdracht. Als we jouw cv en wensen hebben, kunnen we contact met je opnemen zodra er een geschikte opdracht voorbijkomt. Zoek niet langer alleen en mail ons op info@pia.nl of bel 078-618 22 12.

Waarom kiezen voor PIA?
Op basis van interim- en projectmanagement, detachering en werving & selectie koppelen wij van Project Interim Advies (PIA) jou aan uitdagende opdrachten. We richten ons op professionals die graag hun bijdrage leveren aan de realisatie van projecten en de (door)ontwikkeling van organisaties.

PIA staat voor professionaliteit, openheid en persoonlijke betrokkenheid. Met een eerlijke en transparante werkwijze leggen we de basis voor een langdurige samenwerking met jou.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Inkoopadviseur (36 uur)

Je adviseert over en begeleidt complexe aanbestedingen, ondersteunt teams bij het starten en uitvoeren van inkooptrajecten en beoordeelt en verbetert…

  • Werkweek: 36 uur
  • Contract: fulltime
  • Locatie: Noord-Holland


Bas Gielen

Bas Gielen

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs. Lees meer.