Teamleider sociaal domein (32 uur)

Teamleider sociaal domein (32 uur) - 25200

  • 32 uur
  • parttime
  • Overijssel

Je optimaliseert werkprocessen en begeleidt medewerkers van team Wmo binnen het sociaal domein naar een generalistische en financieel bewuste werkwijze.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Vanwege ziekte van de huidige teamleider zijn wij voor deze Twentse gemeente op zoek naar vervanging.

De gemeente werkt aan de professionalisering en versterking van het sociaal domein. Binnen deze veranderopgave speel jij een sleutelrol in de doorontwikkeling van het team Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning). Zo begeleid je de medewerkers bij het verbeteren van de aanspreekcultuur, de samenwerking en de verdeling van de werkzaamheden.

Wat ga je doen:

  • Je bent verantwoordelijk voor de operationele aansturing van team Wmo en zorgt voor een effectieve en efficiënte werkwijze.
  • Je brengt structuur aan in de werkprocessen, stimuleert samenwerking en creëert een open aanspreekcultuur.
  • Je ondersteunt je medewerkers in hun professionele ontwikkeling en je zorgt voor een duidelijke werkverdeling en caseloadbeheer.
  • Je verhoogt de kennis over en het werken met systemen, zoals Suites.
  • Je leidt met een heldere koers op procesmatig werken.
  • Je ondersteunt medewerkers bij de veranderopgave en begeleidt hen naar een meer generalistische en financieel bewuste werkwijze.
  • Je creëert inzicht in werklast en verbetert processen voor efficiëntere werkverdeling.

Wij vragen:

  • Je beschikt minimaal over een hbo-diploma in de richting van bestuurskunde, sociale wetenschappen en/of management, bij voorkeur een wo-diploma.
  • Je hebt minimaal 5 jaar kennis van en ervaring met een leidinggevende rol in het sociaal domein, bij voorkeur met de Wmo.
  • Je hebt minimaal 3 jaar kennis van en ervaring met procesmatig werken, bij voorkeur met het gebruik van systemen, zoals Suites.
  • Je hebt bij voorkeur kennis van en ervaring met verandertrajecten en het begeleiden van teams naar een meer generalistische werkwijze.
  • Je bent op donderdagmiddag 24 april tussen 12.00 en 17.00 uur beschikbaar voor een gesprek met de gemeente.

Standplaats:
Twente

Wij bieden:
De functie is per begin mei beschikbaar voor 32 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot en met eind oktober 2025, met een optie tot verlenging (2 x 6 maanden). Op deze opdracht is de inzet van een zelfstandige (zzp’er) niet mogelijk. Ben je zelfstandige en wil je toch graag voor deze opdracht in aanmerking komen? We gaan graag met je in gesprek over welke andere mogelijkheden we voor je hebben om deze opdracht via ons uit te voeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 18 april 12.00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 25200. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bas Gielen op 078-6182212.

Ik zoek toch iets anders!
Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste opdracht. Als we jouw cv en wensen hebben, kunnen we contact met je opnemen zodra er een geschikte opdracht voorbijkomt. Zoek niet langer alleen en mail ons op info@pia.nl of bel 078-618 22 12.

Waarom kiezen voor PIA?
Op basis van interim- en projectmanagement, detachering en werving & selectie koppelen wij van Project Interim Advies (PIA) jou aan uitdagende opdrachten. We richten ons op professionals die graag hun bijdrage leveren aan de realisatie van projecten en de (door)ontwikkeling van organisaties.

PIA staat voor professionaliteit, openheid en persoonlijke betrokkenheid. Met een eerlijke en transparante werkwijze leggen we de basis voor een langdurige samenwerking met jou.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Bas Gielen

Bas Gielen

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs. Lees meer.