Informatieadviseur fysiek domein (24-36 uur)

Informatieadviseur fysiek domein (24-36 uur) - 25199

  • 24-36 uur
  • fulltime,parttime
  • Flevoland

Bij een gemeente in Flevoland draag jij bij aan innovatie en optimalisatie van het fysieke domein. Je werkt aan implementatie van gemeentelijk informatiebeleid en zorgt voor integrale samenhang tussen informatiestromen en -systemen. 

Omschrijving van de opdrachtgever:
Deze gemeente in Flevoland bestaat uit 3 domeinen: Bedrijfsvoering en Ontwikkeling, Fysiek Domein en Sociaal Domein, waarbinnen verschillende teams verantwoordelijk zijn voor een aantal deelonderwerpen. Elk team heeft een teamleider en elk domein valt onder de verantwoordelijkheid van een directeur. Er heerst een prettige, informele werksfeer.

De gemeente werkt continu aan de doorontwikkeling van haar informatiestromen en -systemen, omdat de complexiteit van informatiestromen, regelgeving en digitalisering toeneemt. Als ervaren informatieadviseur ga jij het fysieke domein ondersteunen met advies en slimme oplossingen voor de uitdagingen op het gebied van wonen, dienstverlening en kwaliteit.

Jouw uitstekende communicatieve vaardigheden zorgen ervoor dat jij de verbindende factor bent tussen informatievoorzieningen, beleid en uitvoering. Je adviseert, ondersteunt bij het digitaal optimaliseren van processen en draagt bij aan de innovatie en digitalisering van het fysieke domein. Complexe informatievraagstukken vertaal jij naar werkbare oplossingen en je draagt bij aan een toekomstbestendige en effectieve informatiehuishouding.

Wat ga je doen:

  • Je zorgt voor de integrale samenhang tussen informatiestromen en -systemen binnen en buiten het fysieke domein, waarbij je schakelt met verschillende belanghebbenden zoals directeuren, teamleiders, projectleiders en externe partijen.
  • Je haalt de behoefte van de organisatie op, sluit aan op het perspectief van vraag vanuit de organisatie en de dienstverlening en kijkt naar wat direct toepasbaar en mogelijk is.
  • Je vertaalt trends en nieuwe wetgeving naar concrete adviezen en verbetervoorstellen, en adviseert bij de implementatie van innovaties binnen de informatiehuishouding vanuit een klantcentrisch principe.
  • Je draagt bij aan de implementatie van gemeentelijk informatiebeleid, inclusief het gebruik van gegevensstandaarden en het sturen op datakwaliteit, en je beschermt de langetermijnvisie.
  • Je werkt nauw samen met het CIO Office (Chief Information Office), informatiemanagers, functioneel beheerders, het datateam en (ICT-)collega’s om een samenhangende en toekomstbestendige informatievoorziening te realiseren.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo- of wo-opleiding in bijvoorbeeld (Bestuurlijke) Informatiekunde, Bedrijfskunde of een vergelijkbare richting.
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring in informatiemanagement of -advies binnen een complexe organisatie, binnen de gemeentelijke overheid in de afgelopen 5 jaar.
  • Je hebt ervaring in informatieadvies, servicemanagement, security, privacy, gegevensmanagement, werken onder architectuur en projectmatig.
  • Je hebt sterke analytische vaardigheden en het vermogen om complexe vraagstukken en informatiestromen te vertalen naar concrete oplossingen.
  • Je hebt kennis van gemeentelijke processen en basisregistraties.
  • Je hebt bij voorkeur kennis van het fysieke domein:
  • Je bent beschikbaar op woensdag 23 april tussen 10.00 en 12.00 uur voor een gesprek op locatie.

Standplaats:
Flevoland

Wij bieden:
De functie is per dinsdag 6 mei beschikbaar voor 24-36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste 31 december 2025. Op deze opdracht is de inzet van een zelfstandige (zzp’er) niet mogelijk. Ben je zelfstandige en wil je toch graag voor deze opdracht in aanmerking komen? We gaan graag met je in gesprek over welke andere mogelijkheden we voor je hebben om deze opdracht via ons uit te voeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór dinsdag 15 april 15:00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 25199. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bas Gielen op 078-6182212.

Ik zoek toch iets anders!
Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste opdracht. Als we jouw cv en wensen hebben, kunnen we contact met je opnemen zodra er een geschikte opdracht voorbijkomt. Zoek niet langer alleen en mail ons op info@pia.nl of bel 078-618 22 12.

Waarom kiezen voor PIA?
Op basis van interim- en projectmanagement, detachering en werving & selectie koppelen wij van Project Interim Advies (PIA) jou aan uitdagende opdrachten. We richten ons op professionals die graag hun bijdrage leveren aan de realisatie van projecten en de (door)ontwikkeling van organisaties.

PIA staat voor professionaliteit, openheid en persoonlijke betrokkenheid. Met een eerlijke en transparante werkwijze leggen we de basis voor een langdurige samenwerking met jou.

 

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Administrateur (32-40 uur)

Bij een middelgroot aannemingsbedrijf in Zuid-Holland ben jij verantwoordelijk voor crediteuren- en debiteurenbeheer, maand- en kwartaalafsluitingen…

  • Werkweek: 32-40 uur
  • Contract: fulltime,parttime
  • Locatie: Zuid-Holland

Verandermanager (36 uur)

Je speelt een belangrijke rol in het (door)ontwikkelen en verder brengen van een flexibele en wendbare overheidsorganisatie in Flevoland. Zo…

  • Werkweek: 36 uur
  • Contract: fulltime
  • Locatie: Flevoland


Bas Gielen

Bas Gielen

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs. Lees meer.