Interim teamleider Communicatie (36 uur)

Interim teamleider Communicatie (36 uur) - 24604

  • 36 uur
  • fulltime,parttime
  • Gelderland

Je bent verantwoordelijk voor het integraal management, crisisorganisatie en het vormen van een communicatievisie en -strategie bij een waterschap omgeving Apeldoorn.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Met ruim 650 medewerkers werkt het waterschap iedere dag aan veilige dijken, gezuiverd rioolwater en voldoende schoon water in sloten, beken en kanalen. Dat doen we voor 1,1 miljoen mensen die wonen in ons gebied verspreid over 37 gemeenten. Haar ambitie is om in 2050 volledig circulair en klimaatpositief zijn.

De opgaven waarvoor het waterschap staat worden groter, complexer en veranderen regelmatig. Het uitvoeren van de opgaven, over bijvoorbeeld klimaat en duurzame ontwikkeling, doen ze altijd in zowel in- als extern samenwerking. De communicatie is hierbij een onmisbaar onderdeel, het waterschap is dan ook op zoek interim teamleider Communicatie.

Bij team Communicatie werken 21 collega’s integraal aan de gewenste reputatie van het waterschap. Het is een sociaal, divers team, waar aandacht is voor elkaar. De werkdruk wordt als hoog ervaren en er is een grote behoefte aansturing en coördinatie.

Als teamleider Communicatie ben je verantwoordelijk voor het integraal management, formuleren van een communicatievisie en -strategie en crisisorganisatie. Jij vormt samen met het team een heldere visie op de doorontwikkeling van het waterschap en schrijft hiervoor een communicatiestrategie. Er zijn al wat stappen gezet en er ligt een concept stappenplan maar de strategische ambities lijken nu niet goed te passen bij hoe het team is ingericht. Hier ga jij verandering in brengen.

Daarnaast ga je samen met andere teamleiders en opgavenmanagers zoeken naar oplossingen voor vraagstukken, soms in multidisciplinaire samenstellingen. Daarnaast ben je de schakel in je vakgebied tussen het waterschap en partners zoals gemeenten, Rijkswaterstaat en omgevingsdiensten.

Wat ga je doen:

  • Je bent verantwoordelijk voor het integraal management, vormen van een communicatievisie en -strategie en crisisorganisatie.
  • Je kunt makkelijk schakelen tussen leidinggeven op operationeel, tactisch en strategisch niveau.
  • Je gaat team Communicatie structureren op basis van een door jou ontwikkelde visie.
  • Jij vormt samen met het team een heldere visie op de doorontwikkeling het waterschap.
  • Je zoekt samen met andere teamleiders en opgavenmanagers naar oplossingen voor vraagstukken, soms in multidisciplinaire samenstellingen.
  • Je bent de schakel tussen het waterschap en partners zoals gemeenten, Rijkswaterstaat en omgevingsdiensten.
  • Je denkt mee met lopende casuïstiek, je bent een strategische denker en heb je een duidelijke visie over wat er inhoudelijk nodig is om het team verder te ontwikkelen.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal hbo-werk- en denkniveau op het gebied van communicatie.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met strategische communicatie.
  • Je hebt ruime ervaring met leidinggeven of coördineren.

Standplaats:
Apeldoorn

Wij bieden:
De functie is per maandag 25 november beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 4 maanden, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór woensdag 13 november aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 24604. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Carlo Klerx op 078-6182212.

Waarom kiezen voor PIA?
Op basis van interim- en projectmanagement, detachering en werving & selectie koppelen wij van Project Interim Advies (PIA) jou aan uitdagende opdrachten. We richten ons op professionals die graag hun bijdrage leveren aan de realisatie van projecten en de (door)ontwikkeling van organisaties.

PIA staat voor professionaliteit, openheid en persoonlijke betrokkenheid. Met een eerlijke en transparante werkwijze leggen we de basis voor een langdurige samenwerking met jou.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Medewerker DIV (24 uur)

Jij bent verantwoordelijk voor alle fysieke en digitale informatieverwerking en controle hierop bij een gemeente in Noord-Brabant.

  • Werkweek: 24 uur
  • Contract: parttime
  • Locatie: Noord-Brabant


Carlo Klerx

Carlo Klerx

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs. Lees meer.