Consulent inburgering Werk & Inkomen (32-36 uur)

Consulent inburgering Werk & Inkomen (32-36 uur) - 24593

  • 32 - 36 uur
  • fulltime,parttime
  • Utrecht

Met intakegesprekken en administratieve verwerking help jij team Inburgering van een gemeente in regio Utrecht met het wegwerken van achterstanden. Je begeleidt inburgeraars bij het vinden van werk en draagt bij aan verbetering van de dienstverlening van het team.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Deze grote gemeente in regio Utrecht werkt met ruim 7.500 medewerkers aan de groei en ontwikkeling van de stad. Voor de afdeling Werk en Inkomen zoeken we een consulent inburgering

De afdeling Werk & Inkomen zet zich in voor de leefbaarheid en sociale samenhang in de stad en richt zich met name op het vergroten van de zelfredzaamheid van de inwoners van de gemeente. De medewerkers leiden mensen naar werk, zinvolle dagbesteding of passende hulpverlening. De afdeling is vanwege snel veranderende wet- en regelgeving en doorontwikkeling naar een moderne uitvoering gericht op innovatie, zodat de dienstverlening ook in de toekomst van goede kwaliteit blijft.

In januari 2022 is de Wet Inburgering 2021 ingegaan, die de regie op inburgering bij gemeenten legt. In het kader hiervan werkt team Inburgering, dat valt onder Werk & Inkomen, aan een goed aanbod bij partners in de stad om inburgeraars naar door te verwijzen. Belangrijk aandachtspunt hierbij is dat het aanbod aansluit op de leefwereld, leefgebieden, behoeftes en ontwikkeling van de inburgeraars.

Team Inburgering bestaat uit ongeveer 60 medewerkers. De inburgeringscoaches begeleiden inburgeringsplichtige statushouders, gezins- en overige migranten. Samen met VluchtelingenWerk Midden-Nederland en de sociale buurtteams vormt team Inburgering een netwerkteam dat de begeleiding vormgeeft. Vanwege achterstanden zoeken we mensen die het huidige team kunnen ontlasten.

Als inburgeringscoach zorg jij ervoor dat de basis op orde is. Dit betekent vooral dat je op verschillende locaties intakegesprekken voert en zorgt dat de administratie op orde is. Met een integrale benadering zorg jij ervoor dat de inburgeraar op ieder moment weet waar hij of zij toe in staat is. Jij signaleert kansen en ontwikkelingen om de dienstverlening voor de inburgeraar te verbeteren.

Wat ga je doen:

  • Je voert brede intakegesprekken, waarin je samen met de inburgeraar bepaalt hoe het traject eruit gaat zien.
  • Je legt alle informatie vast in een PIP en POP.
  • Je zorgt dat alle onderdelen van het traject succesvol doorlopen kunnen worden en begeleidt inburgeraars richting werk.
  • Je bent verantwoordelijk voor het waarnemen van de caseload en zorgt ervoor dat iedereen volgens de ambitie van de gemeente en binnen de wettelijke termijnen wordt begeleid.
  • Je stemt je werk en de inhoud van het traject af met verschillende partijen, waaronder VluchtelingenWerk en/of het buurtteam, en werkt nauw samen met collega’s van de AZC’s.
  • Je zet je in voor verbetering van de dienstverlening naar de inburgeraar, door het signaleren en gebruikmaken van kansen en ontwikkelingen.

Wij vragen:

  • Je hebt hbo-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring met het toepassen van de Participatiewet en de Wet inburgering (uit 2021).
  • Je hebt kennis van en/of affiniteit met de ambitie op het centraal stellen van de inburgeraars.
  • Je bent nauwkeurig in het verwerken van administratie in IT-systemen.
  • Je hebt bij voorkeur meerdere jaren ervaring met het werken in RMW/Raak.
  • Je bent beschikbaar voor een gesprek met de opdrachtgever op vrijdag 15 november (fysiek of digitaal).

Standplaats:
Regio Utrecht, meerdere locaties (ook op 1,5 uur reisafstand van de vaste werkplek), en hybride

Wij bieden:
De functie is per direct (uiterlijk 1 december) beschikbaar voor 32-36 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 6 maanden, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór dinsdag 12 november 12.00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 24593. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Carlo Klerx op 078-6182212.

Waarom kiezen voor PIA?
Op basis van interim- en projectmanagement, detachering en werving & selectie koppelen wij van Project Interim Advies (PIA) jou aan uitdagende opdrachten. We richten ons op professionals die graag hun bijdrage leveren aan de realisatie van projecten en de (door)ontwikkeling van organisaties.

PIA staat voor professionaliteit, openheid en persoonlijke betrokkenheid. Met een eerlijke en transparante werkwijze leggen we de basis voor een langdurige samenwerking met jou.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Carlo Klerx

Carlo Klerx

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs. Lees meer.