Financieel adviseur sociaal domein (20 uur)

Financieel adviseur sociaal domein (20 uur) - 24543

  • 20 uur
  • parttime
  • Zuid-Holland

Je geeft financieel advies over kostenbeheersing in het sociaal domein bij een Zuid-Hollandse gemeente. De uitdaging ligt in het afstemmen met verschillende andere gemeenten.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Deze groeigemeente in Zuid-Holland is een groeigemeente met grote opgaven voor haar inwoners, bedrijven en organisaties. Een hiervan is het stijgen van de zorgkosten in het sociaal domein.

De gemeente ervaart sinds de decentralisatie van zorgtaken stijgende zorgkosten binnen het sociaal domein. Het is belangrijk dat er meer grip komt op de financiële ontwikkeling. Met verschillende maatregelen probeert de gemeente betere beheersbaarheid en lagere kosten te realiseren. Hiervoor zoeken wij een financieel adviseur die hiervoor financieel advies biedt aan de projectleider kostenbeheersing sociaal domein.

Wat deze functie bijzonder maakt, is dat je te maken hebt met 5 andere gemeenten voor Wmo-financiën en met 9 gemeenten voor jeugdhulpfinanciën. Een complexe en verdeelde regionale omgeving waarin afspraken maken uitdagingen biedt.

Bij de gemeente werken 400 medewerkers in een informele organisatiecultuur met ruimte voor vertrouwen en eigen inbreng. Je werkt in het team Financiën van de afdeling Bedrijfsvoering.

Wat ga je doen:

  • Je biedt financieel advies aan het project kostenbeheersing sociaal domein.
  • Je neemt deel aan financiële overleggen binnen de regio met het servicebureau jeugdhulp waarin 10 gemeenten samenwerken.
  • Je neemt deel aan financiële overleggen binnen de regio met 5 gemeenten die gezamenlijk de inkoop van de Wmo-ondersteuning verzorgen.
  • Je draagt bij aan de ontwikkeling van het team en de versterking van de financiële functie.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal 3 jaar recente ervaring als financieel adviseur.
  • Je hebt 3 jaar of meer ervaring bij een gemeentelijke organisatie en/of een (jeugd)zorgaanbieder.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring met beleidsadvies in het sociaal domein;
    • ervaring met bezuinigingsprocessen;
    • ervaring met werken in complexere en/of regionale netwerken;
    • kennis van de financiële pakketten Key2Fin en Cognos.
  • Je bent beschikbaar op donderdagochtend 24 oktober van 10:00 tot 15:00 uur voor een gesprek bij de gemeente.

Standplaats:
Pijnacker-Nootdorp

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 20 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 6 maanden, met een optie tot verlenging (2 x 3 maanden).

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 17 oktober 12:00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 24543. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Carlo Klerx op 078-6182212.

Waarom kiezen voor PIA?
Op basis van interim- en projectmanagement, detachering en werving & selectie koppelen wij van Project Interim Advies (PIA) jou aan uitdagende opdrachten. We richten ons op professionals die graag hun bijdrage leveren aan de realisatie van projecten en de (door)ontwikkeling van organisaties.

PIA staat voor professionaliteit, openheid en persoonlijke betrokkenheid. Met een eerlijke en transparante werkwijze leggen we de basis voor een langdurige samenwerking met jou.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Carlo Klerx

Carlo Klerx

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs. Lees meer.