Casemanager Hersteloperatie Toeslagen & MCV (32-36 uur)

Casemanager Hersteloperatie Toeslagen & MCV (32-36 uur) - 24522

  • 32-36 uur
  • parttime,fulltime
  • Zuid-Holland

Je begeleidt en ondersteunt de kwetsbare inwoners en de gedupeerden van de toeslagenaffaire vanuit het sociaal domein van een gemeente in Zuid-Holland.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Deze gemeente in Zuid-Holland levert als wendbare organisatie toonaangevende dienstverlening. Dat wil zeggen dat ze met haar 900 medewerkers meebeweegt met de ontwikkelingen in de maatschappij, en continu vernieuwt.

De organisatie bestaat uit verschillende onderdelen die een unieke bijdrage leveren aan de opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen deze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Voor het sociaal domein zoekt de gemeente een casemanager.

Jouw rol bestaat uit 2 delen: casemanager Hersteloperatie Toeslagen en casemanager multi-probleem cliënten volgsysteem (MCV). Een deel waarin je gedupeerden van de toeslagenaffaire begeleidt en ondersteunt bij hun ondersteuningsvraag, en een deel waarbij je inwoners met een meervoudige of complexe ondersteuningsvraag begeleidt en ondersteunt.

Gesprekken kunnen plaatsvinden op het serviceplein, op een locatie in de wijk of bij de mensen thuis. Met jouw gespreksvaardigheden kom je tot de achterliggende vraag en problematiek, waardoor jij de inwoner / gedupeerde de ondersteuning weet te bieden die nodig is. Hierbij werk je samen met de partners in de keten.

Wat ga je doen:

Als casemanager Hersteloperatie Toeslagen

  • Je begeleidt en ondersteunt gedupeerden van de toeslagenaffaire bij hun ondersteuningsvraag binnen het sociaal domein.
  • Je voert het brede gesprek met gedupeerden op alle leefgebieden, zoals inkomen, schulden en huisvesting.
  • Je maakt samen een plan om te komen tot een duurzame oplossing.
  • Je registreert het plan nauwkeurig, zodat dit ook ter goedkeuring aan de accountant overlegd kan worden.

Als casemanager MCV

  • Je begeleidt en ondersteunt inwoners met een meervoudige of complexe ondersteuningsvraag binnen het sociaal domein.
  • Je voert het brede gesprek met inwoners op alle leefgebieden, zoals inkomen, schulden en huisvesting.
  • Je maakt samen een plan om te komen tot een duurzame oplossing. Soms is het nodig om eerst aan crisisinterventie te doen.

Wij vragen:

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt ervaring als regiehouder op complexe casuïstiek.
  • Je hebt werkervaring met de Hersteloperatie Toeslagen.
  • Je hebt ervaring binnen het gemeentelijke sociaal domein.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar als casemanager op complexe problematiek of als maatschappelijk werker bij een gemeentelijke instelling;
    • minimaal 2 jaar ervaring met inwoners met meervoudige problematiek;
    • ervaring met gespreksvoering met kwetsbare inwoners.
  • Je bent beschikbaar op 14 oktober tussen 14.30 en 17.00 uur voor een gesprek.

Standplaats:
Alphen aan den Rijn, je werkt vanuit het gemeentehuis en legt huisbezoeken af.

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 32-36 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 6 maanden, met een optie tot verlenging (3 x 6 maanden).

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór woensdag 9 oktober aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 24522. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bas Gielen op 078-6182212.

Waarom kiezen voor PIA?
Op basis van interim- en projectmanagement, detachering en werving & selectie koppelen wij van Project Interim Advies (PIA) jou aan uitdagende opdrachten. We richten ons op professionals die graag hun bijdrage leveren aan de realisatie van projecten en de (door)ontwikkeling van organisaties.

PIA staat voor professionaliteit, openheid en persoonlijke betrokkenheid. Met een eerlijke en transparante werkwijze leggen we de basis voor een langdurige samenwerking met jou.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Bas Gielen

Bas Gielen

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs. Lees meer.