Communicatieadviseur interne communicatie (24-28 uur)

Communicatieadviseur interne communicatie (24-28 uur) - 24405

  • 24-28 uur
  • parttime
  • Utrecht

Jij bent (mede)verantwoordelijk voor advisering over en het creëren van content voor de interne communicatie van een grote overheidsorganisatie in de regio Utrecht.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Deze overheidsorganisatie zet zich in om de aantrekkelijkheid van de provincie te vergroten en groei met behoud van kwaliteit van de ruimte te realiseren. De organisatie streeft naar een gezonde en duurzame leefomgeving met een goede balans tussen groen en groei.

Als adviseur interne communicatie ben jij binnen het team Corporate Communicatie verantwoordelijk voor de communicatie over de belangrijkste ontwikkelingen en actualiteiten die voor alle medewerkers van de organisatie van belang zijn. In samenwerking met de interne adviseur adviseer jij medewerkers over hoe zij collega’s het beste kunnen informeren, betrekken en activeren. Ook ga je aan de slag met interviews, video’s, fotografie, nieuwsbrieven, CMS en livestreams.

Je werkt samen met andere communicatieadviseurs die zich bezighouden met interne communicatie, zoals collega’s in bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling. In nauwe samenwerking met het webteam waarin het intranet wordt beheerd, ga je aan de slag met acties uit het huidige plan voor interne communicatie. Indien nodig neem je deel aan projecten van corporate communicatie, zoals het project ‘Communicatieve organisatie’, de inrichting van de narrowcasting en de aanschaf en implementatie voor een nieuw intranet.

Je weet je weg te vinden in een grote organisatie, waarbij je geen enkel niveau of onderwerp schuwt. Zonder problemen zet je jouw goed onderbouwde adviezen om in zichtbare resultaten. Je hebt creatieve ideeën en inzicht in de laatste ontwikkelingen op het communicatievlak, die je in gemakkelijke en begrijpelijke taal overbrengt, ook als het over complexe organisatorische ontwikkelingen gaat.

Wat ga je doen:

  • Je geeft algemeen advies en creëert content voor interne communicatie, onder andere voor intranet en narrowcasting.
  • Je verzorgt de redactie op teksten en stelt tweewekelijks een interne nieuwsbrief op.
  • Je bent verantwoordelijk voor de voorbereiding en uitvoering van interne livestreams.
  • Je neemt deel aan projecten van corporate communicatie die specifiek over interne communicatie gaan, zoals de invoering van narrowcasting en/of voorbereiding van de aanbesteding van een nieuw intranet.
  • Je verzorgt de voorbereiding en ontwikkeling van de implementatie van een nieuw intranet.
  • Je bent verantwoordelijk voor de vervanging van algemeen advies en de uitvoering van interne communicatie voor onderwerpen van de concerndirectie waar nodig.

Wij vragen:

  • Je hebt een afgeronde opleiding op hbo-bachelorniveau.
  • Je hebt 3 jaar of meer aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur.
  • Je hebt 2 jaar of meer aantoonbare werkervaring bij de overheid als communicatieadviseur.
  • Je hebt 2 jaar of meer aantoonbare werkervaring met interne communicatie bij de overheid.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie;
    • minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur;
    • minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met interne communicatie bij een overheidsinstelling;
    • ervaring met nieuwsbrieven, CMS en livestreams .
  • Je bent beschikbaar voor een gesprek met de opdrachtgever op maandag 26 augustus tussen 13:00 en 17:00 uur.

Standplaats:
Utrecht, deels hybride, minimaal 2 dagen op kantoor

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 24-28 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 4 maanden, met een optie tot verlenging (2 x 4 maanden).

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 16 augustus aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 24405. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bas Gielen op 078-6182212.

Waarom kiezen voor PIA?
Op basis van interim- en projectmanagement, detachering en werving & selectie koppelen wij van Project Interim Advies (PIA) jou aan uitdagende opdrachten. We richten ons op professionals die graag hun bijdrage leveren aan de realisatie van projecten en de (door)ontwikkeling van organisaties.

PIA staat voor professionaliteit, openheid en persoonlijke betrokkenheid. Met een eerlijke en transparante werkwijze leggen we de basis voor een langdurige samenwerking met jou.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

HR-adviseur (32 uur)

Jij bent verantwoordelijk voor advisering aan leidinggevenden over uiteenlopende HR-thema's. Je geeft lokale rechtspositionele regelingen vorm…

  • Werkweek: 32 uur
  • Contract: fulltime,parttime
  • Locatie: Overijssel


Bas Gielen

Bas Gielen

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs. Lees meer.