Manager Bedrijfsvoering (36 uur)

Manager Bedrijfsvoering (36 uur) - 24398

  • 36 uur
  • fulltime
  • Zuid-Holland

Je neemt samen met de directie organisatiebrede besluiten, draagt bij aan een reorganisarietraject en je bent verantwoordelijk voor de volledige bedrijfsvoering van de organisatie.

Omschrijving van de opdrachtgever:
De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) vertegenwoordigt de ruim 300 Nederlandse gemeenten en werkt samen met de afdelingen aan een krachtige lokale overheid.

Binnen VNG Realisatie ondersteunt de afdeling Bedrijfsvoering de organisatie. Bedrijfsvoering bestaat uit de teams HR, financiën, inkoop, het officemanagement, 3 secretariaat en het Kenniscentrum Communicatie die grotendeels zijn verbonden aan programma’s en projecten. De overige disciplines worden uitgevoerd door een dienstverleningsovereenkomst (dvo) met VNG Bureau. Dit cluster organiseert, beheert en faciliteert alle primaire, sturende en ondersteunende processen.  

Op dit moment wordt gewerkt aan het samenvoegen van de afdelingen Bedrijfsvoering en Communicatie van VNG Realisatie en VNG Bureau per 1 januari 2025. Het streven is dat er voor de clusters straks een gezamenlijke afdeling Bedrijfsvoering en een gezamenlijke afdeling Communicatie komt, die binnen VNG Bureau gepositioneerd gaat worden. In de nieuwe situatie neemt VNG Realisatie alle ondersteunende diensten af bij VNG Bureau, op grond van een dienstverleningsovereenkomst (dvo) met service level agreement (sla).

De organisatie is op zoek naar een manager Bedrijfsvoering. Je bent verantwoordelijk voor leiding geven aan de afdeling Bedrijfsvoering van VNG Realisatie tot aan de samenvoeging van VNG Bureau. Ook draag je bij aan het reorganisatietraject vanuit VNG Realisatie. Daarbij ben je verantwoordelijk voor het vormgeven en aansturen op de dvo in de nieuwe situatie en aan de achterblijvende taken. Je bent verantwoordelijk voor het team dat bestaat uit ongeveer 70 professionals die worden aangestuurd via jouw 4 coördinatoren.

Wat ga je doen:

  • Je bent verantwoordelijk voor de volledige bedrijfsvoering van de organisatie.
  • Je monitort en optimaliseert de primaire bedrijfsprocessen en diensten.
  • Je analyseert knelpunten, doorlooptijden en inzicht in de uitvoering. Je verzamelt data en maakt gebruik van state-of-the-art data analyse.
  • Je stelt adviesrapporten op en je onderbouwt adviezen met geverifieerde business cases en onderbouwde aannames.
  • Je begeleidt collega’s in jouw afdeling bij de overgang en van de overdracht van processen, systemen en informatie.
  • Je geeft input vanuit het perspectief van Bedrijfsvoering en van het bedrijf om de nieuwe afdeling zo goed mogelijk in te richten.
  • Inrichten van processen en systemen rondom de sturing op de dienstverleningsovereenkomst (dvo) met service level agreement (sla) bij Bedrijfsvoering.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een hbo-opleiding en meer dan 10 jaar werkervaring op wo-niveau.
  • Je hebt meer dan 3 jaar ervaring als manager van een afdeling, team, projectgroep, werkgroep bij een overheidsorganisatie.
  • Je hebt meer dan 3 jaar ervaring in een leidinggevende positie met het vormgeven van monitoring op dienstverlening door externe partijen.
  • Je hebt meer dan 3 jaar ervaring in een leidinggevende rol met een fusie of reorganisatie van personeel in grote organisaties met meer dan 300 mensen.
  • Je hebt meer dan 2 jaar managementervaring als level-b-manager (leidinggeven aan een afdeling die bestaat uit meerdere teams met elk een eigen leidinggevende) op het gebied van bedrijfsvoering in complexe organisaties.
  • Je bent beschikbaar op donderdag 5 september 11:30 tot 14:00 uur voor een gesprek.

Standplaats:
Den Haag / hybride

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 5 maanden, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór 3 september 2024, 12:00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 24398. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bas Gielen op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

HR-adviseur (32 uur)

Jij bent verantwoordelijk voor advisering aan leidinggevenden over uiteenlopende HR-thema's. Je geeft lokale rechtspositionele regelingen vorm…

  • Werkweek: 32 uur
  • Contract: fulltime,parttime
  • Locatie: Overijssel


Bas Gielen

Bas Gielen

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs. Lees meer.