Kwartiermaker financieel beheer (24 uur)

Kwartiermaker financieel beheer (24 uur) - 24383

  • 24 uur
  • parttime
  • Gelderland

Voor een nieuw cluster financieel beheer bij een Gelderse gemeente signaleer jij knelpunten en ontwikkelingen en richt je je op verandering met aandacht voor administratieve processen en samenwerking.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Deze gemeente in Gelderland werkt met ruim 200 betrokken collega’s voor 4 dorpen met 33.000 inwoners en veel natuurschoon. De werksfeer is informeel, de communicatielijnen zijn kort en er is ruimte voor eigen initiatief.

De afdeling Ondersteuning bestaat uit de teams Advies & Administratie, Services en Informatisering. Binnen een team dat volop in ontwikkeling is ben jij functioneel verantwoordelijk voor de medewerkers die onderdeel uitmaken van financieel beheer en de financiële administratie. Het gaat hierbij in totaal om ongeveer 7 fte. Jij bent de senior die initieert, coördineert en uitvoert.

Als kwartiermaker neem jij graag het voortouw en heb je inzicht in de organisatie van financiële en administratieve processen binnen een gemeente en in hoe een moderne planning- & controlcyclus functioneert. Samen met de teamleider en de directe collega’s bouw je aan een ‘nieuw’ cluster Financieel Beheer, waarbinnen een aantal inhoudelijke accentverschuivingen moet plaatsvinden.

Je richt je op verandering met aandacht voor de inhoud en onderlinge samenwerking. Je zet jouw kritische blik en advies in bij de uitvoering van administratieve processen, inclusief de samenwerking en onderlinge vervangbaarheid binnen en buiten het cluster. Je overlegt met de collega adviseurs binnen Financieel Beheer, de financiële administratie, de financieel adviseurs, de controllers, teamleiders en budgethouders.

Daarnaast draag je bij aan de oplevering en ontsluiting van tijdige, juiste en volledige financiële cijfers voor sturing- en verantwoordingsrapportages. De nadruk ligt hierbij op het beter in positie komen bij de voorbereidingen van de begroting en de totstandkoming van de jaarrekening. Tussentijds is ondersteuning van budgethouders, teamleiders, directie en bestuur nodig. Jouw taak hierin is onder andere het opstellen van een analyse en advies over de inrichting en ontsluiting van de financieel administratieve systemen.

Wat ga je doen:

  • Je verdeelt werk, houdt overzicht op en controleert de voortgang en kwaliteit van de werkzaamheden binnen het cluster.
  • Je signaleert knelpunten en ontwikkelingen en formuleert speerpunten binnen het cluster.
  • Je bent aanspreekpunt en inhoudelijk deskundige / adviseur voor de financiële administratie, voor zowel in- als externe belanghebbenden.
  • Je helpt bij het analyseren van de uitkomsten uit de recente Berenschot Benchmark op financiën en control.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt meer dan 5 jaar ervaring met vergelijkbare werkzaamheden.
  • Je hebt aantoonbare ervaring in een vergelijkbare rol binnen de gemeentelijke overheid.
  • Je bent beschikbaar op donderdagochtend 22 augustus voor een gesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Regio Zwolle

Wij bieden:
De functie is per 1 september beschikbaar voor 24 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 6 maanden, met een optie tot verlenging (3 x 2 maanden).

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór dinsdag 20 augustus 12.00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 24383. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Carlo Klerx op 078-6182212.

Waarom kiezen voor PIA?
Op basis van interim- en projectmanagement, detachering en werving & selectie koppelen wij van Project Interim Advies (PIA) jou aan uitdagende opdrachten. We richten ons op professionals die graag hun bijdrage leveren aan de realisatie van projecten en de (door)ontwikkeling van organisaties.

PIA staat voor professionaliteit, openheid en persoonlijke betrokkenheid. Met een eerlijke en transparante werkwijze leggen we de basis voor een langdurige samenwerking met jou.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

HR-adviseur (32 uur)

Jij bent verantwoordelijk voor advisering aan leidinggevenden over uiteenlopende HR-thema's. Je geeft lokale rechtspositionele regelingen vorm…

  • Werkweek: 32 uur
  • Contract: fulltime,parttime
  • Locatie: Overijssel


Carlo Klerx

Carlo Klerx

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs. Lees meer.