Teammanager vastgoed (36 uur)

Teammanager vastgoed (36 uur) - 24285

  • 36 uur
  • fulltime
  • Noord-Holland

Je bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van het team; van traditioneel vastgoedbeheer naar professioneel vastgoedmanagement op strategisch, tactisch en operationeel niveau bij een gemeente in Noord-Holland.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Deze gemeente is een ambitieuze groeigemeente van meer dan 150.000 inwoners in de Metropool Regio Amsterdam en de thuisbasis van Schiphol. Er vinden grootschalige ontwikkelingen plaats, zowel op het gebied van woningbouw als bedrijvigheid wat grote dynamiek met zich meebrengt.

Cluster Grond- en Vastgoedzaken streeft naar invulling te geven aan het gemeentelijk grond- en vastgoedbeleid en adviseert bij de voorbereiding en uitvoering van ruimtelijke en investeringsprojecten. Het team Vastgoed is onderdeel van dit cluster en is verantwoordelijk voor de totale gemeentelijke vastgoedportefeuille en houdt zich bezig met het verwerven, beheren, exploiteren van gebouwen en gronden en het verkopen van gebouwen. Het team bestaat uit 19 fte, verdeeld over de volgende vakgebieden: portefeuillemanagement, assetmanagement, accountmanagement, juridisch, technisch en (financieel) administratief beheer.

Op dit moment zit het team in een transitiefase, waarbij een doorontwikkeling van het team in gang is gezet van traditioneel vastgoedbeheer naar professioneel vastgoedmanagement op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Jij als teammanager bent verantwoordelijk voor het aansturen en doorontwikkelen van het team van 22 fte en voor diverse veranderopgaven. Van een programmatische aanpak opzetten, tot het doorontwikkelen van bestaande beleidskaders tot het doorlopen van implementatietrajecten.

Wat ga je doen:

  • Je bent verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van:
    • het traditioneel vastgoedbeheer naar professioneel vastgoedmanagement op strategisch, tactisch en operationeel niveau.
    • het strategisch portefeuillebeheer;
    • de bestaande beleidskaders;
    • diverse rapportages;
    • bedrijfsvoeringsprocessen;
    • het team technisch beheer;
    • de monitoring van de inkomsten en uitgaven onderhoudsvoorziening en overige begrotingsposten.
  • Je stelt een programmatische aanpak op en start de uitvoering hiervan naar aanleiding van het globaal in beeld gebrachte verduurzamingsopgave.
  • Je neemt besluiten samen met andere managementteamleden besluiten over de strategische opgaven van de gemeente, denkt mee en adviseert over bedrijfsvoeringsvraagstukken.
  • Je bent samen met de clustermanager en portefeuillemanager de gesprekspartner voor de directie, de portefeuillehouder vastgoed en het bestuur als geheel.
  • Je adviseert en ondersteunt op bestuurlijk en politiek gevoelige dossiers en thema’s die betrekking hebben op het werkveld vastgoed.
  • Je houdt zicht op:
    • het aanscherpen primaire werkprocessen om het databeheer op orde te brengen en te houden;
    • het doorlopen van een cultuurtraject gericht op het leveren van bijdragen, waarde dialogen en eigenaarschap.
    • het aantrekken van kandidaten voor vacante vacatures, zo ook die van teammanager.

Wij vragen:

  • Je hebt academisch werk- en –denkniveau met een relevante studierichting zoals financieel, juridisch of vastgoed.
  • Je hebt meer dan 5 jaar ervaring op het gebied van strategisch vastgoedmanagement binnen de overheid bij een grote gemeente (minimaal 150.000 inwoners).
  • Je hebt meer dan 2 jaar ervaring met de beleidsvelden die verantwoordelijk zijn voor de formulering van de huisvestingsbehoefte (sport, welzijn, cultuur, recreatie en onderwijs).
  • Je hebt meer dan 3 jaar ervaring met het professionaliseren van een gemeentelijke vastgoedorganisatie vanuit een lijnmanagersrol voor minimaal 15 fte.
  • Je bent dinsdag 9 juli beschikbaar voor een gesprek met de gemeente.

Standplaats:
Hoofddorp

Wij bieden:
De functie is per begin september beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 6 maanden, met een optie tot verlenging (7 x 6 maanden).

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 14 juni 12:00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 24285. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bas Gielen op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Bas Gielen

Bas Gielen

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.