Senior projectmanager informatiseringsproject (24 uur)

Senior projectmanager informatiseringsproject (24 uur) - 24248

  • 24 uur
  • parttime
  • Utrecht

Binnen een overheidsorganisatie met 7 gemeenten ben jij eindverantwoordelijk voor de complete projectrealisatie van een informatiesysteem in een complexe omgeving, inclusief de aanbesteding en implementatie.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Voor een Utrechtse gemeente met 1.500 medewerkers en 160.000 inwoners zoeken we een projectmanager. Deze gemeente werkt op dit moment samen met het UWV en 6 regiogemeenten in het Werkgeversservicepunt om inwoners te helpen participeren in de samenleving. Omdat het UWV binnen afzienbare tijd stopt met het verzorgen van de informatiesystemen die hiervoor nodig zijn, moet de gemeente hier zelf voor gaan zorgen.

Als projectmanager ga je in het Team Informatiseringsprojecten (TIP) werken, dat valt onder de afdeling Programma’s en Projecten. De in- en externe projectmanagers zijn verantwoordelijk voor uiteenlopende opgaven op het gebied van IT, informatievoorziening en organisatieverandering. Zij werken vaak samen met afdelingen in de organisatie en altijd met experts uit de IT/IV-discipline.

Afstemming en samenwerking met de andere gemeenten in de arbeidsmarktregio en het UWV zijn van belang binnen deze opdracht.

Wat ga je doen:

  • Op basis van de uitgevoerde project- en marktverkenning stel je een projectopdracht en plan van aanpak op, in overleg met de ambtelijk opdrachtgever.
  • Je stelt een (risico)inventarisatie op van de mogelijkheden en onmogelijkheden bij de verschillende gemeenten over de aanschaf en het beheer van een nieuw systeem.
  • Je zorgt voor het inrichten van de projectorganisatie in een complexe omgeving.
  • Je zorgt voor een gedegen programma van eisen.
  • Je zorgt voor de aanbesteding van de benodigde software of dienstverlening en zorgt voor de technische implementatie in de bedrijfsvoering van de 7 betrokken gemeenten.
  • Je bent verantwoordelijk voor het succesvol invoeren van het nieuwe systeem en het meenemen en opleiden van de gebruikersorganisatie na de aanbestedingsfase.
  • Op basis van een nieuw informatiesysteem maak jij de processen efficiënter en effectiever.

Wij vragen:

  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau.
  • Je hebt in de afgelopen 2 jaar werkervaring opgedaan als projectmanager bij gemeenten binnen het sociaal domein.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met stakeholder- en verandermanagement.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring als projectleider in aanbesteding en invoering van informatieseringsprojecten bij gemeenten.

Standplaats:
Omgeving Utrecht

Wij bieden:
De functie is per half juni 2024 beschikbaar voor 24 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor een indicatie periode van 1,5 jaar, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 30 mei 12.00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 24248. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bas Gielen op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Bas Gielen

Bas Gielen

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.