Manager Communicatie, Juridische zaken en Kabinet (32 uur)

Manager Communicatie, Juridische zaken en Kabinet (32 uur) - 24097

  • 32 uur
  • parttime
  • Noord-Brabant

Je geeft integraal leiding aan de afdeling Communicatie, Juridische zaken en Kabinet bij een gemeente in Noord-Brabant en bent verantwoordelijk voor de resultaten binnen de afdeling

Omschrijving van de opdrachtgever:
Voor een gemeente met 70.000 inwoners in Noord-Brabant zoeken wij een manager die leiding geeft aan de afdeling Communicatie, Juridische zaken en Kabinet. Deze gemeente werkt met 650 medewerkers aan maatschappelijke en organisatorische vraagstukken.

Een van die organisatorische vraagstukken is de herstructurering van de organisatie in 2023. Tijdens deze organisatieontwikkeling is er een ander managementmodel geïmplementeerd, dat ook invloed heeft op de inrichting en dienstverlening van de verschillende afdelingen en teams. De inrichting van het team Communicatie wordt steeds duidelijker met het instellen van nieuwe en extra functies en het bemensen daarvan. Als manager ben jij aan zet om stappen te zetten op het gebied van de dienstverlening.

De afdeling die je leidt bestaat uit 15fte: Communicatie (10 fte), Juridische zaken (2,5 fte) en Kabinetszaken (2 fte). Als manager zijn jouw 4 kerntaken binnen de afdeling: het bepalen van een strategische koers, het verbinden van mensen binnen en buiten de afdeling, zorgen voor soepel lopende processen en leidinggeven vanuit de kernwaarden van de organisatie: dienstbaar, integraal werkend, betrouwbaar, betrokken, vooruit en voor elkaar.

Wat ga je doen:

  • Je geeft integraal leiding aan ongeveer 15 fte van de afdeling Communicatie, Juridische zaken en Kabinetszaken. Hierbij stuur je op resultaten, gedrag en kwaliteit van de te leveren producten en diensten.
  • Je ontwikkelt samen met het team een visie op de dienstverlening die past binnen de visie op interne dienstverlening van de directie Bedrijfsvoering.
  • Je vertaalt de visie op interne dienstverlening naar een dienstverleningsmodel en creëert hiervoor draagvlak.
  • Je werkt samen met het team Communicatie aan het verder ontwikkelen van de visie op interne dienstverlening, het dienstverleningsmodel en het implementeren daarvan.
  • Je stuurt op de ontwikkeling, het functioneren en professionaliseren van het team en de medewerkers.
  • Je bent verantwoordelijk voor het totale budget van producten en diensten en levert op dit gebied een bijdrage aan de P&C-producten.
  • Je bent lid van het MT Bedrijfsvoering en levert daar een bijdrage aan het doorontwikkelen van de interne dienstverlening als directie van 5 afdelingen.

Wij vragen:

  • Je hebt aantoonbaar wo-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt meer dan 5 jaar ervaring managementervaring binnen de gemeentelijke overheid.
  • Je hebt ervaring met het optreden als sparringpartner voor de directie en de afdeling.
  • Je hebt recent gewerkt aan complexe veranderopgaven op het gebied van communicatie, juridische zaken, kabinet en organisatieontwikkeling.
  • Je hebt ervaring als verandermanager in een politieke-bestuurlijke omgeving.

Standplaats:
Noord-Brabant

Wij bieden:
De functie is per begin maart aanstaande beschikbaar voor 32 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 6 maanden, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 8 maart 12.00 uur en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 24097. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bart van Peer op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Bart van Peer

Bart van Peer

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.