Communicatieadviseur ICT (36 uur)

Communicatieadviseur ICT (36 uur) - 23204

  • 36 uur
  • Fulltime
  • Utrecht

Als ervaren communicatieadviseur voorzie je medewerkers en externe betrokken partijen van begrijpelijke informatie over de ingebruikname van een nieuw registratiesysteem.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Voor een overheidsorganisatie in omgeving Utrecht zijn wij op zoek naar een communicatieadviseur voor het Programma Vernieuwend Registreren (PVR). Het nieuwe registratiesysteem heeft als doel om zo goed mogelijk te ondersteunen bij het vastleggen en opvragen van gegevens, met als uitgangspunt eenduidige en gebruiksvriendelijke instructies.

Als communicatieadviseur hou jij je bezig met de vraag hoe dit proces wordt gecommuniceerd naar de medewerkers en externe betrokken partijen. Je zorgt voor begrijpelijke informatie over de ingebruikname, monitort de veranderingen binnen het programma en speelt daar op in. Je werkt samen met twee medior communicatieadviseurs die ook voor PVR werken.

Wat ga je doen:

  • Je zorgt voor een doordachte implementatie en uitvoering van de communicatiestrategie voor het PVR.
  • Je communiceert over de veranderingen binnen het programma: je achterhaalt wat er gaat gebeuren, welke doelgroepen we willen bereiken en welke middelen daarbij passen.
  • Je pakt de regie op communicatie, zorgt voor een gevulde backlog en werkt mee aan het behalen van doelen.
  • Je maakt stakeholderanalyses en kernboodschappen en vertaalt deze naar communicatiemiddelen als:
    • factsheets
    • nieuwsberichten
    • presentaties
    • storyboards
    • (online) events
  • Je stemt af met de juiste leden van het managementteam.
  • Je bent een klankbord voor het management van PVR over communicatievraagstukken.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een hbo-opleiding in de richting communicatie afgerond.
  • Je hebt meer dan 5 jaar ervaring als senior communicatieadviseur.
  • Je hebt werkervaring met ICT-dienstverlenging.
  • Je hebt bij voorkeur werkervaring met interne- en verandercommunicatie.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met het opstellen en uitvoeren van communicatieplannen.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met het adviseren van MT-leden en projectleiders.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met en kennis van ICT. Je bent bijvoorbeeld bekend met Agile en Scrum en weet in grote lijnen hoe je een applicatie bouwt. 
  • Je hebt bij voorkeur werkervaring met het vertalen van complexe onderwerpen naar begrijpelijke content.

Standplaats:
Omgeving Utrecht

Wij bieden:
De functie is per 12 juni aanstaande beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste 10 juli 2026.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór dinsdag 6 juni 12.00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 23204. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bart van Peer op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Adviseur P&O (32 uur)

Je geeft advies over P&O-vraagstukken bij een gemeente in Gelderland: van werving en selectie tot verzuimbegeleiding en van capaciteitsbepaling…

  • Werkweek: 32 uur
  • Contract: parttime
  • Locatie: Gelderland


Bart van Peer

Bart van Peer

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.