Incident- en probleemmanager (36 uur)

Incident- en probleemmanager (36 uur) - 23198

  • 36 uur
  • Fulltime
  • Utrecht

Je gaat aan de slag bij het team Informatisering en Automatisering (I&A) bij een gemeente in de omgeving Utrecht.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Voor een gemeente in de provincie Utrecht zijn wij op zoek naar een incident- en probleemmanager binnen het team Informatisering en Automatisering (I&A). De gemeente heeft stappen gezet op het gebied van outsourcing van diensten naar derden partijen. Hierdoor is er een omslag gaande van een beheer- naar een regieorganisatie. Naast deze ontwikkeling is ook de overgang van applicaties naar SaaS-diensten gestart. Deze overgang vraagt om goede afspraken binnen het team I&A en de externe derden partijen. Hierbij zullen de ITIL-processen incident, probleem, wijziging en assetbeheer een grote rol gaan spelen.

Het team I&A werkt met 45 medewerkers aan het informatiemanagement en beheer en ondersteuning van de ICT op kantoor. Als incident- en probleemmanager werk je nauw samen met de servicedeskmedewerkers en de coördinator automatisering aan het analyseren en oplossen van ICT-incidenten en problemen en het verbeteren van het incidentmanagementproces.

Wat ga je doen:

  • Je maakt een analyse van terugkerende incidenten en problemen en zorgt voor oplossingen.
  • Je werkt continu aan de verbetering van het incidentmanagementproces.
  • Je bent verantwoordelijk voor de communicatie met de organisatie over de voortgang van de ticketafhandeling, afgestemd op de behoefte van de organisatie.
  • Je bepaalt samen met het team Servicedesk de volgorde van de tickets op basis van impact en urgentie.
  • Je coördineert en managet grote incidenten en organiseert de communicatie met de teamleiders, functioneel beheerders, keyusers of eindgebruikers.
  • Je draagt bij aan het halen van de afspraken uit de DVO (regiogemeenten) en SLA (derde partijen).
  • Je neemt de leiding bij veiligheidsincidenten en schakelt waar nodig informatiebeveiligingspecialisten in.
  • Je bent verantwoordelijk voor de volgende taken binnen TOPdesk:
    • Het doorontwikkelen van de mogelijkheden.
    • Het verzorgen van de wekelijkse en maandelijkse rapportages aan het stafteam I&A.
    • Het opzetten en doorontwikkelen van het assetmanagement.
  • Je zorgt dat de tickets zijn voorzien van relevante informatie.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal hbo-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt meer dan 3 jaar ervaring als incidentmanager.
  • Je bent bereid om 50% van de uren aanwezig te zijn op kantoor.
  • Je bent bij voorkeur in het bezit van minimaal ITIL v3 foundation en ITIL v3 service operation certificering.
  • Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring met het werken met TOPdesk als IT-servicemanagementsysteem.
  • Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring in een lokale overheidsorganisatie, gemeente of publieke sector.

Standplaats:
Omgeving Utrecht

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 6 maanden, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 1 juni 12.00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 23198. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Bart van Peer op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.