Interim-manager team Leef- en vestigingsklimaat (36 uur)

Interim-manager team Leef- en vestigingsklimaat (36 uur) - 23195

  • 36 uur
  • fulltime
  • Noord-Holland

Je geeft leiding aan het team Leef-en vestigingsklimaat rondom de personele kant, de inhoudelijke sturing en reguliere lijntaken en ondersteunt de huidige teammanager bij een pilot.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Een gemeente in de provincie Noord-Holland zet zich met ruim 600 medewerkers in voor haar burgers, bezoekers en bedrijven. Deze gemeente zoekt actief de dialoog op met haar inwoners en partners en werkt aan een zelfredzame samenleving.

Deze gemeente heeft onze inzet gevraagd voor een teammanager die het team Leef- en vestigingsklimaat (LVK) leidt. Binnen het team LVK werken 30 experts op verschillende beleidsvelden: Bewegen en Sport, Cultuur, Cultureel Erfgoed, Duurzaamheid en Energietransitie, Economie en Media en Wonen. Het team LVK is onderdeel van de afdeling Leefomgeving. Deze afdeling bestaat in totaal uit 7 teams.

De verantwoordelijkheid voor producten en het leidinggeven aan het team is een grote uitdaging voor een teammanager. In overleg met de huidige teammanager is besloten een pilot te starten waarin de huidige teammanager als ambtelijk opdrachtgever fungeert voor de grotere en politiek-gevoelige onderwerpen voor de hele afdeling Leefomgeving.

Als interim-teammanager ondersteun je de pilot en zorg je voor een goede samenwerking binnen en tussen de inhoudelijke clusters van het team. Samen met de afdelingsmanager en de andere teammanagers van de afdeling Leefomgeving maak je deel uit van het managementteam en ben je mede verantwoordelijk voor het functioneren van de hele afdeling.

Wat ga je doen:

  • Je biedt ondersteuning bij de pilot.
  • Je draagt zorg voor de personele kant en de inhoudelijke sturing op de meer reguliere lijntaken.
  • Je zorgt voor een goede samenwerking binnen en tussen de inhoudelijke clusters van het team.
  • Je coacht en ondersteunt de medewerkers.
  • Je geeft leiding waarbij er ruimte is voor de initiatieven van anderen.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een afgeronde opleiding op hbo-bachelorniveau.
  • Je hebt meer dan 5 jaar ervaring als leidinggevende.
  • Je hebt bij voorkeur meer dan:
    • 3 jaar managementervaring in de publieke sector.
    • 5 jaar ervaring met het aansturen van teams (met meer dan 25 medewerkers).
    • 5 jaar ervaring in het aansturen van grootschalige, organisatie brede en strategische onderwerpen.
  • Je bent beschikbaar voor een kennismakingsgesprek op donderdag 1 juni tussen 9:00 en 12:00 uur.

Standplaats:
Hilversum

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 6 maanden, met een optie tot verlenging van 2 x 3 maanden.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 26 mei 12:00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 23195. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Carlo Klerx op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Carlo Klerx

Carlo Klerx

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs. Lees meer.