Communicatieadviseur gemeente (24 uur)

Communicatieadviseur gemeente (24 uur) - 23128

  • 24 uur
  • parttime
  • Noord-Holland

Je werkt aan de brede communicatie voor een recent gefuseerde en groeiende gemeente in Noord-Holland. Van interne en online communicatie tot de woordvoering, huisstijl en coördinatie van het webteam.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Deze gemeente ten noorden van Amsterdam is recent gefuseerd en groeit naar 100.000 inwoners de komende jaren. Een energieke organisatie met volop mogelijkheden waarin de inwoners centraal staan. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met collega’s vindt de gemeente belangrijk.

De gemeente heeft tijdelijke communicatieversterking nodig voor verschillende projecten en onderwerpen. Je werkt vooral voor het domein Bedrijfsvoering en diensten. De gemeente groeit als stad en de organisatie groeit mee. Jij ziet welke impact de groei heeft op de mensen die er samen leven en je helpt de organisatie hierop in te spelen.

Wat ga je doen:

  • Je houdt je bezig met interne communicatie, online communicatie en arbeidscommunicatie.
  • Je verzorgt de communicatie voor de teams Financiën (belastingen en begroting), Burgerzaken (e-dienstverlening), ICT (Microsoft 365), P&O en Juridische Zaken.
  • Je adviseert collega’s, de directie en het gemeentebestuur.
  • Je bent woordvoerder voor de media als er persvragen zijn.
  • Je bent de coördinator van het webteam, waarin je overzicht houdt en als projectleider aanstuurt.
  • Je draagt bij aan de oplevering van een nieuw intranet.
  • Je bewaakt de huisstijl in teamverband.

Wij vragen:

  • Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau.
  • Je hebt meer dan 4 jaar werkervaring als communicatieadviseur.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • een afgeronde communicatieopleiding;
    • communicatie-ervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving;
    • werkervaring in de interne communicatie, arbeidscommunicatie of online communicatie;
    • ervaring als projectleider of coördinator van een communicatieteam.
  • Je bent op maandag 3 april beschikbaar voor een gesprek met de gemeente.

Standplaats:
Regio Purmerend, je werkt minimaal 2 dagen per week op het stadhuis.

Wij bieden:
De functie is vanaf maandag 8 mei beschikbaar voor 24 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 5 maanden, met een optie tot verlenging (2 x 6 maanden).

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 27 maart 12:00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 23128. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Ahad Khan op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.