Consulent energietoeslag (24 uur)

Consulent energietoeslag (24 uur) - 22356

  • 24 uur
  • parttime,fulltime
  • Gelderland

Als consulent beoordeel jij of burgers met een laag inkomen recht hebben op een eenmalig compensatiebedrag van de energierekening en regel jij dit van begin tot eind.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Voor een gemeente in de Provincie Gelderland is onze inzet gevraagd voor een consulent energietoeslag. Voor ruim een half miljoen huishoudens hebben de stijgende gasprijzen grote gevolgen. Het kabinet heeft besloten om deze huishoudens, met een laag inkomen of een uitkering, tegemoet te komen door onder andere een eenmalig compensatiebedrag van de energierekening.

Als consulent energietoeslag beoordeel jij of de aanvrager recht heeft op het compensatiebedrag. Je kijkt welke mogelijkheden er zijn en welke rechten de burger heeft. Je behandelt aanvragen voor klanten met en zonder de participatiewetuitkering. Het is dan ook belangrijk dat je bekend bent met de Participatiewet en de wet- en regelgeving.

Wat ga je doen:

  • Je behandelt de aanvragen voor de eenmalige compensatie van de energierekening.
  • Je onderzoekt, rapporteert je bevindingen, stelt de besluitbrieven op en verzorgt alle communicatie rond de aanvragen.
  • Je informeert de inwoners over de bestaande regelingen en geeft hierover advies.
  • Je hebt, naast de beoordeling van de aanvraag, specifiek aandacht voor problematiek op andere leefgebieden.
  • Je hebt (meestal) telefonisch contact met de klanten.
  • Je denkt mee over het verbeteren van werkprocessen en het invoeren van nieuw beleid.
  • Je beheert zelfstandig je werkvoorraad.
  • Je kijkt aanvragen na die door andere consulenten zijn behandeld.

Wij vragen:

  • Je beschikt over hbo-werk- en -denkniveau.
  • Je beschikt over een mbo4-diploma.
  • Je hebt ervaring met klantencontact.
  • Je hebt ervaring met het beoordelen van aanvragen volgens de wet- en regelgeving.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring met het computersysteem GWS4all/Suite;
    • kennis van en ervaring met de Particpatiewet en minimaregelingen;
    • kennis om eventuele problemen in de uitvoering te signaleren en actie te ondernemen als dat nodig is.

Standplaats:
Nijmegen

Wij bieden:
De functie is vanaf begin oktober 2022 beschikbaar voor minimaal 24 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind maart 2023, met een optie tot verlenging van 4 keer 3 maanden.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór dinsdag 16 augustus 12.00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 22356. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.