Adviseur informatiemanagement (36 uur)

Adviseur informatiemanagement (36 uur) - 22294

  • 36 uur
  • Fulltime
  • Utrecht,Landelijk

Je bent een adviseur informatiemanagement met ruime ervaring binnen 500+-organisaties en met grote IV-vernieuwingsoperaties in een complex veld met betrokken en belanghebbende partijen.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Een grote overheidsorganisatie vraagt onze inzet op het meerjarig programma Open op Orde 2021-2026. Een verander- en verbeteropgave die organisatie breed aandacht en inzet nodig heeft. Het programma maakt onderdeel uit van een landelijk programma dat is opgezet vanuit de opdracht van het kabinet en is erop gericht dat departementen en grote uitvoeringsorganisaties een versnelling doorvoeren in het op orde brengen van de informatiehuishouding. Dit is nodig voor de vastlegging en toegankelijkheid van informatie bij het uitvoeren van belangrijke processen én voor sturing, analyse en verantwoording naar de politiek en maatschappij. Dit draagt niet alleen bij aan verbetering in werkprocessen en administratie, maar ook aan de versterking van het vertrouwen in de overheid met transparantie en betere, duurzame toegankelijkheid tot informatie.

Het programma is opgebouwd over zo’n 20 initiatieven, verdeeld over actielijnen. De initiatieven zijn divers en omvatten onder andere het ontwikkelen van professionals, het realiseren en in gebruik nemen van voorzieningen voor duurzaam informatiebeheer en specifiek voor e-mailarchivering, berichtenapps en socialemedia-archivering, maar ook ondersteuning voor de invoering van de Wet open overheid inclusief Woo-verzoeken.

Als informatiemanagementadviseur adviseer en ondersteun je de programmamanager en het kernteam. Je neemt deel aan het kernteamoverleg en adviseert over en bewaakt de doelen en lopende en nieuw te starten initiatieven.

Wat ga je doen:

  • Je haalt en krijgt opdrachten van collega’s die een nieuwe voorziening willen ontwikkelen of een al bestaand product willen verbeteren.
  • Je geeft advies over de gevolgen van de invoering van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
  • Je maakt wensen concreet met het begeleiden van realisatietrajecten en het borgen van informatieprocessen.
  • Je adviseert over informatievraagstukken met van vakinhoudelijk onderzoek, analyses en plannen.
  • Je vertaalt samen met de coördinerend businessexpert plannen naar individuele werkafspraken.
  • Je definieert (non-)functionele gebruikersspecificaties en werkt aan de uitvoering van informatiebeveiligingsbeleid en -maatregelen.
  • Je stelt IV-epics, capability’s en user story’s op.

Wij vragen:

  • Je hebt een erkende, volwaardige en afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt binnen de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring:
    • in het realiseren van duurzame toegankelijkheid van informatie door betrokkenheid bij projecten / programma’s op het gebied van het veiligstellen, verstrekken en verbeteren van informatie van overheidsorganisaties die daardoor kunnen voldoen aan de Wet Open Overheid en de Archiefwet.
    • met het inventariseren van functionele eisen / wensen, risico’s, afhankelijkheden en mitigerende maatregelen ten aanzien van de informatievoorziening alsmede het vermogen te adviseren over benodigde (al dan niet Rijks brede) voorzieningen of doorontwikkeling van bestaande voorzieningen.
    • met het op orde brengen van de informatiehuishouding.
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als informatiemanagementadviseur of in een gelijkwaardige functie binnen 500+-organisaties.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • een certificaat business- / requirementsanalist.
    • aantoonbare werkervaring met applicaties en infrastructurele voorzieningen gerelateerd aan duurzame toegankelijkheid van informatie.
    • aantoonbare relevante werkervaring met grote IV-vernieuwingsoperaties in een complex stakeholdersveld.
  • Je bent bereid een screening te ondergaan.

Standplaats:
Utrecht / landelijk

Wij bieden:
De functie is per begin september 2022 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind augustus 2023, met een optie tot verlenging (maximaal 12 maanden). Je kunt deze opdracht alleen in loondienst uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 18 juli 12:00 uur aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 22294. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.