Manager sociaal domein (32-36 uur)

Manager sociaal domein (32-36 uur) - 22219

  • 32-36 uur
  • fulltime,parttime
  • Overijssel

Je werkt aan een veranderopgave in het sociaal domein bij een gemeente in Twente. Naast het aansturen van 2 teams, begeleidt je ze bij de veranderingen in de werkprocessen.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Deze gemeente in Twente zoekt voor een veranderopgave in het sociaal domein een teammanager. Bij de gemeente werken ongeveer 140 medewerkers die zich de komende jaren bezig houden met de volgende prioriteiten: de organisatie versterken, de financiën op orde krijgen en de relatie met de gemeenschap verbeteren.

Binnen het sociale domein van de gemeente werken verschillende teams. Als teammanager geef je sturing aan de teams Jeugd & Onderwijs en Zorg & Welzijn (samen bekend onder de naam Noaberpoort). Elk team bestaat uit 15 tot 20 collega’s. De belangrijkste opdracht is het versterken van Noaberpoort als organisatie-eenheid. Hierin ligt een belangrijke veranderopgave.

Je komt te werken in een managementteam dat bestaat uit de gemeentesecretaris, een programmamanager en 5 teammanagers. Voor de dagelijkse aansturing krijg je ondersteuning van een operationeel leidinggevende.

Wat ga je doen:

  • Je geeft sturing aan de teams Jeugd & Onderwijs en Zorg & Welzijn.
  • Je voert de gewijzigde werkprocessen in de 2 teams door samen met de concerncontroller.
  • Je zorgt voor een ingericht systeem dat de werkprocessen goed kan ondersteunen.
  • Je zorgt voor een goede interne rolverdeling binnen de teams.
  • Je inventariseert welke samenwerkingsverbanden er zijn en bepaalt de invloed op deze samenwerkingen in termen van proces, inhoud en kosten.
  • Je bent betrokken bij grotere (politiek-relevante) dossiers.
  • Je neemt deel aan het managementteamoverleg, budgethouderschap het (bestuurlijk) besluitvormingsproces.

Wij vragen:

  • Je beschikt over een hbo-diploma.
  • Je beheerst het Nederlands in woord en geschrift.
  • Je hebt meer dan 5 jaar managementervaring, een deel hiervan in elk geval in het sociaal domein.
  • Je hebt bij voorkeur eerder bij een gemeente gewerkt.

Standplaats:
Haaksbergen

Wij bieden:
De functie is vanaf eind mei beschikbaar voor 32-36 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste een jaar, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 19 mei aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 22219. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Jesca Heijker

Jesca Heijker

info@pia.nl


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.