Informatievoorzieningsexpert (36 uur)

Informatievoorzieningsexpert (36 uur) - 22215

  • 36 uur
  • Fulltime
  • Utrecht

Je bent een ervaren informatievoorzieningsexpert die bijdraagt aan het verbeteren van de infrastructuur van de informatievoorziening bij een overheidsorganisatie.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Voor onze opdracht zijn wij op zoek naar een ervaren informatievoorzieningsexpert. De organisatie waar jij onderdeel van wordt, staat garant voor onze veiligheid. Je bent onderdeel van een multidisciplinair team van ongeveer 30 collega’s. Dit team is medeverantwoordelijk voor het adequaat laten werken van de informatievoorzieningsketen. Dit team is onderdeel van de dienst Informatiemanagement. Deze dienst voert verschillende taken uit, waaronder functioneel beheer, advisering, relatie- en servicelevelmanagement en gegevensgebruik en -beheer.

Er wordt gewerkt met het Programma Vernieuwend Registreren (PVR). Je draagt bij aan de vernieuwing van de registratieve voorzieningen binnen de handhavings- (en opsporings)processen van de politie. Hierbij breng je balans aan tussen de gewenste businessvernieuwing en -verbetering vanuit de landelijke portefeuilleteams en de IV-roadmap (Informatievoorziening) voor de registratieve functies. Je adviseert en regisseert bij de intake, vormgeving en uitvoering van projecten die meerdere samenhangende portefeuilles raken.  

Wat ga je doen:

  • Je bent verantwoordelijk voor een juiste werking van de informatievoorzieningsketen: van beleidsthema’s tot applicaties en systemen.
  • Jij bent sparringspartner voor informatievoorzienings-gerelateerde vraagstukken en levert gevraagd en ongevraagd advies.
  • Je bouwt en onderhoud in- en externe netwerken van specialisten.
  • Je werkt met de belangrijkste betrokken partijen aan het ontwikkelen van een visie en strategie op de onderwerpen uit de informatievoorzieningsketen.
  • Je draagt bij aan het informatiebeleid van de politie en het opstellen van portfolio realisatieplannen, roadmaps, impactanalyse en business / informatievoorziening epics.

Wij vragen:

  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van bedrijfskundige informatica, bedrijfskunde of bestuurskunde.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als adviseur informatiemanagement of een gelijkwaardige functie binnen een grote (1000+) organisatie.
  • Je hebt meer dan 3 jaar ervaring met requirements- of businessanalyse, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Je hebt meer dan 3 jaar ervaring met de agile werkmethode in de afgelopen 5 jaar.
  • Je beschikt over een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en schrift.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring met grote informatievoorziening-vernieuwingsoperaties binnen een complex stakeholderveld.
    • ervaring met procesanalyse en procesontwerp.
    • ervaring met beleidsontwikkeling en advisering binnen het informatievoorzieningsdomein en met informatieanalyse.
    • minimaal 3 jaar ervaring met informatiearchitectuur.
    • een certificaat business- / requirementsanalist.
    • kennis van het agile politiemodel SAFE.
    • ervaring binnen de (semi)overheid.

Standplaats:
Odijk

Wij bieden:
De functie is per begin juli beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind juni 2023, met een optie tot verlenging (12 maanden). Je kunt deze opdracht alleen in loondienst uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 19 mei aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 22215. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Dyonne de Graaf

Dyonne de Graaf

info


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.