Recordmanager (36 uur)

Recordmanager (36 uur) - 22025

  • 36 uur
  • fulltime
  • Utrecht

Je bent een recordmanager die adviseert omtrent de archiefstructuur van de organisatie, deze verbetert en de digitale archivering op zich neemt en deze uitvoert.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Als recordmanager organiseer en verzorg je volgens de Archiefwet alle formele aspecten van het digitale informatie- en archiefbeheer voor onze opgave. Je gaat voor ons werken bij het team Documentaire Informatie Voorziening (DIV), dat onderdeel uitmaakt van de Dienst Facility Management van een grote organisatie die verantwoordelijk is voor de handhaving en veiligheid.

De focus van jouw werkzaamheden liggen op de geautomatiseerde, digitale archivering vanuit de processystemen en applicaties die binnen de organisatie worden gebruikt. Je vertaalt de wettelijke kaders naar interne procedures en stemt deze af met de eigenaren van de informatie.

Wat ga je doen:

  • Je beheert en vernieuwt de archiefstructuur van de organisatie.
  • Je bent adviseur en sparringpartner als het gaat over digitaal informatie- en archiefbeheer.
  • Je richt Documentum binnen de gestelde eisen en wensen verder in.
  • Je voert controles uit op het gebruik van de juiste archiefstructuur, de kwaliteit van dossiers en de gebruikte metadata en deze rapporteer je aan het management.
  • Je hebt contact met medewerkers om de onderlinge samenhang tussen werkprocessen te borgen.
  • Je stelt informatie beschikbaar voor onderzoeken of de afhandeling van WOB-verzoeken.
  • Je zorgt voor het overbrengen van digitale archieven naar het Nationaal Archief en regelt het vernietigen van informatie volgens de geldige wet- en regelgeving.

Wij vragen:

  • Je hebt een hbo-diploma in de richting van informatiemanagement.
  • Je hebt een afgeronde Leergang Aankomend Recordmanager.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • kennis van archivistiek (normen en standaarden, relevante wet- en regelgeving).
    • kennis van digitale informatie- en archiveringssystemen en van ordenings- en ontsluitingsmethoden en ontsluitingstechnieken.
    • kennis van ECM-systemen zoals Documentum.
  • Je bent bereid om een screening te ondergaan.

Standplaats:
Utrecht / Nieuwegein

Wij bieden:
De functie is per eind maart 2022 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind maart 2023, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht alleen in loondienst uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 31 januari aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 22025. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.