Projectleider participatieketen (18-20 uur)

Projectleider participatieketen (18-20 uur) - 22019

  • 18-20 uur
  • parttime
  • Overijssel

Je verbetert de dienstverlening in de participatieketen van de gemeente met als doel de overgangen binnen de keten te versoepelen.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Voor de gemeente Hardenberg hebben wij de opdracht om de dienstverlening rond de Participatiewet te optimaliseren. Met het project Simpel Switchen in de participatieketen wil de gemeente de overgangen in de participatieketen versoepelen. Dan kan het bijvoorbeeld gaan om inkomstenonzekerheid bij het aanvaarden van werk of overgangen tussen dagbesteding, beschut werk, de banenafspraak en regulier werk.

Ook wil de gemeente zorgen voor bestaanszekerheid en het voorkomen van de armoedeval. Daarom heeft de gemeente onderzoek laten doen naar mogelijke verbeteringen in hun uitkeringsproces vanuit het oogpunt van de inwoner. Naar aanleiding hiervan is het rapport Simpel Switchen opgemaakt met aanbevelingen waarmee we aan de slag kunnen. En om dit te realiseren, zijn we op zoek naar een projectleider.

Wat ga je doen:

  • Je optimaliseert de dienstverlening op basis van aanbevelingen uit het rapport Simpel Switchen.
  • Je wijzigt werkprocessen op basis van aanbevelingen uit het rapport en wensen van medewerkers.
  • Je zorgt samen met je communicatiecollega voor het opstellen en uitvoeren van een communicatieplan voor het verbeteren van de interne en externe communicatie.
  • Je onderzoekt op welke onderdelen het aanvraagproces van de uitkering kan worden versimpeld en versneld.
  • Je brengt dit tot uitvoering binnen het project.
  • Je werkt hiervoor nauw samen met consulenten, de administratiemedewerkers en applicatiebeheerders.

Wij vragen:

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt meer dan een jaar ervaring als projectleider of in een vergelijkbare functie bij een gemeente.
  • Je hebt kennis van en ervaring met de Participatiewet.
  • Je hebt de afgelopen 3 jaar ervaring opgedaan met het maken en/of verbeteren van werkprocessen binnen de Participatiewet.
  • Je hebt bij voorkeur werkervaring binnen het sociaal domein.
  • Je bent vrijdagochtend 28 januari beschikbaar voor een gesprek bij de gemeente.

Standplaats:
Hardenberg

Wij bieden:
De functie is vanaf maandag 7 februari beschikbaar voor 18-20 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 1 jaar, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 24 januari aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 22019. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212