Informatiemanager (36 uur)

Informatiemanager (36 uur) - 21898

  • 36 uur
  • fulltime
  • Flevoland

Als informatiemanager ondersteun je de gemeente met het in kaart brengen van de verander- / en ontwikkelvraagstukken voor de informatievoorziening binnen het fysieke domein.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Voor onze informatievoorzieningsopgave bij een gemeente zoeken wij een informatiemanager binnen het fysieke domein. De werkzaamheden verricht je vanuit het team Informatiemanagement en Automatisering (IMA), waar je ook samenwerkt met andere informatiemanagers en de medewerkers van automatisering.

Als informatiemanager lever je een bijdrage aan de projecten ‘Woningbouwopgave tot 2040’, het verder ontwikkelen van een aantrekkelijke leefomgeving en de ambitie van de gemeente om hoofdstad van de Natuur te worden.

Bij deze rol is het belangrijk dat je een helikopterview houdt over alle werkzaamheden en daarnaast is het belangrijk om prioriteiten te stellen. Je werkt samen met veel verschillende partijen, zoals je eigen team maar ook de informatiserings- en digitaliseringsstrateeg, de MPIT-adviseurs, de CIO en de businessteams om tot oplossingen te komen in de informatievoorziening. Dit om te zorgen dat de gemeente haar doelen behaald. Tevens reflecteer je samen met het projectteam / MPIT-collega’s over de uitvoering en de opvolging van de verschillende projecten. Daarbij is presenteren van de informatievoorzieningsoplossingen aan grote groepen collega’s, het management en de directie voor jou geen probleem.

Wat ga je doen:

  • Je inventariseert de behoefte aan informatievoorziening binnen het fysieke domein.
  • Je helpt de organisatie met het in kaart brengen van verander-/ en ontwikkelvraagstukken en samen met de organisatie ga je op zoek gaat naar passende oplossingen.
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over IT-vraagstukken.
  • Je bent gedeeltelijk verantwoordelijk voor de ontwikkeling en beheersing van de informatievoorziening in het fysieke domein.
  • Je bent in gesprek met de gemeente over hun ontwikkelingen en die van de ketenpartners, analyseert vragen en zoekt samen naar innovatieve oplossingen.
  • Je blijft op de hoogte van de nieuwe wet- en regelgeving.
  • Je schrijft businesscases en brengt op basis daarvan advies uit.
  • Je vertaalt strategische doelen naar tactische kaders en concrete uitvoeringsopdrachten.
  • Je verbindt verschillende partijen in het fysieke domein met elkaar, maar ook partijen buiten dit domein.

Wij vragen:

  • Je hebt ervaring opgedaan in het werkveld van informatiemanagement.
  • Je hebt kennis van ontwikkelingen binnen gemeenten en specifiek op het gebied van informatievoorziening binnen het fysieke domein.
  • Je hebt ervaring met het begeleiden van (Europese) aanbestedingen.
  • Je hebt ervaring met het adviseren in GEO-gerelateerde onderwerpen zoals project- en procesmatig werken bij met name het groot onderhoud.
  • Je bent op dinsdag 7 december beschikbaar voor een gesprek met de gemeente.

Standplaats:
Lelystad / thuis

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 6 maanden, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 3 december aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21898. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.