Recruitment consultant (32-40 uur)

Recruitment consultant (32-40 uur) - 21889

  • 32-40 uur
  • fulltime,parttime
  • Zuid-Holland

Voor ons hechte recruitmentteam zijn wij op zoek naar een resultaatgerichte, communicatief vaardige en enthousiaste collega die energie krijgt van samenwerken, het begeleiden van medewerkers en de juiste match creëren.  

Wie?
Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij (middel)grote organisaties, maar met name overheidsorganisaties. Wij adviseren en ondersteunen deze opdrachtgevers door het op interim-basis inzetten van onze medewerkers. Wij begeleiden onze medewerkers bij het succesvol uitvoeren van hun opdrachten op het gebied van sociaal domein, (project)management, (project)ondersteuning, informatievoorziening, HRM en communicatie. Persoonlijk contact en een grote betrokkenheid zijn hiervoor de basis.

Het team van PIA bestaat, naast de directie, uit 7 interne medewerkers (2 recruitment consultants, 1 senior recruitment consultant, 1 medewerker communicatie, 1 recruitment assistent, 2 administratief medewerkers). Ter vervanging van onze collega zijn wij op zoek naar een recruitment consultant. Door de wisselende vacatures van onze opdrachtgevers is geen enkele dag hetzelfde. Soms is het letterlijk “hollen of stilstaan”. Wij zijn een klein en hecht team en zoeken iemand die naast hard werken ook zeker over een goede dosis humor beschikt. 

Hoe ziet jouw dag eruit?
Jij bent samen met jouw 3 collega’s van recruitment verantwoordelijk voor het begeleiden van de interim-opdrachten bij onze opdrachtgevers. Je stemt dagelijks af waar de kansen liggen en gaat aan de slag om de juiste match te maken tussen de opdracht en de medewerker. Je bent een inhoudelijke gesprekspartner voor zowel medewerkers als de opdrachtgevers.

Jij wordt enthousiast van het aantrekken van nieuwe opdrachtgevers en opdrachten en het hierop matchen van jouw medewerkers. Je bent verantwoordelijk voor het gehele proces, van het eerste contact tot aan einde opdracht. Op administratief gebied word je ondersteunt door de backoffice. Om je relatienetwerk te versterken en uit te breiden ben jij regelmatig aanwezig bij de opdrachtgevers. Jij verdiept je in de opdrachtgever en medewerker, denkt mee over (personeels)vraagstukken en biedt de juiste dienstverlening aan. Je krijgt veel vrijheid en vertrouwen om je werk uit te voeren zoals jij dat het beste vindt. Jouw ervaring en inzichten zetten we graag in om het team nog succesvoller te laten opereren. 

Je kunt snel schakelen als werkzaamheden zich ad hoc aandienen. Wanneer er een vacature binnenkomt van de opdrachtgever, weet je direct jouw netwerk aan te spreken en de juiste match te maken. Zo ben je de hele dag aan het schakelen. Het is dan ook van belang dat je nauwkeurig werkt en het overzicht weet te bewaren.

Wat ga je doen:

  • Je onderhoudt contact met de opdrachtgevers en medewerkers in je portefeuille.
  • Je begeleidt jouw medewerkers en ondersteunt ze bij hun projecten en ontwikkeling.
  • Je herkent talent en ervaring op basis van cv’s.
  • Je voert zelfstandig alle gesprekken, zowel met medewerkers, potentieel nieuwe medewerkers als met opdrachtgevers.
  • Je verricht zoekacties voor de werving van nieuwe medewerkers met behulp van onze eigen database, beschikbare searchengines van jobboards, LinkedIn, et cetera.
  • Je realiseert een passende match tussen alle partijen.
  • Je werkt nauw samen met het team Communicatie.
  • Je beoordeelt binnengekomen vacatures en vindt hiervoor de juiste medewerker.

Wij vragen:

  • Je beschikt minimaal over hbo-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt idealiter al ervaring als recruitment consultant (of in een vergelijkbare rol) in de arbeidsbemiddeling met werving en selectie, talentsourcing en/of relatiemanagement.
  • Je legt makkelijk contact met mensen en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, doorzettingsvermogen en een gezonde dosis humor.
  • Je moet voor een groot deel je eigen agenda gaan vullen, dus zelfstandigheid en een ondernemende instelling komen ook goed van pas.
  • Je bent flexibel en beschikt niet over een 9-tot-5-mentaliteit.
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring bij of met nonprofit-organisaties.

Wij bieden:

  • Een informele werksfeer met leuke collega’s, een wekelijkse borrel op kantoor om successen te vieren en stil te staan bij de werkweek en een uitgebreide lunch op vrijdag.
  • Een functie voor 32-40 uur per week.
  • Een passend salaris gebaseerd op jouw kennis, expertise en talenten en een uitstekende bonusregeling, zonder limiet.
  • Goede pensioenregeling.
  • Veel vrijheid, ruimte voor eigen initiatief en ondernemerschap!
  • Een goed inwerktraject (afgestemd op je ervaring).
  • Gerichte interne trainingen / cursussen.
  • Een leaseauto en een telefoon van de zaak.
  • Gratis parkeermogelijkheden voor de deur.
  • Een IQ-test en MD (Management Drives)-profiel zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure. 

Standplaats:
Dordrecht

Wij bieden:
De functie is per direct fulltime beschikbaar voor 32-40 uur per week.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór maandag 17 januari aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21889. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212. Of kijk op onze blog over werken bij PIA.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212