Beleidsadviseur DIV (38 uur)

Beleidsadviseur DIV (38 uur) - 21795

  • 38 uur
  • fulltime
  • Noord-Holland

Durf jij kritisch te denken, moeilijke gesprekken aan te gaan en advies te geven? Houd jij je graag bezig met het ontwikkelen en implementeren van beleid? En wil je werken voor één van de grootste werkgevers van Nederland met ruim 20.000 medewerkers? Dan zoeken we jou!

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een landelijke uitvoeringsorganisatie van werknemersverzekeringen en dienstverlening voor de arbeidsmarkt en gegevens, zoekt onder andere voor de NOW-regeling een beleidsadviseur digitale informatievoorziening (DIV). NOW is de Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid van de overheid om werkgevers te ondersteunen tijdens de coronacrisis.

Bij de organisatie werken bijna 20.000 mensen en bij jouw afdeling, de afdeling DIV, werken 200 mensen. DIV valt onder de divisie Facilitair Bedrijf en voert regie op het beheren van de informatie en ondersteunt de bedrijfsprocessen door de in- en uitgaande documenten te verwerken. Daarnaast biedt de afdeling een deel van de omgevingen (digitaal en fysiek) aan waar de informatie wordt bewaard.

Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van het beleid voor het beheren van informatie. Je adviseert interne afdelingen hierover zodat zij weten waar ze zich aan moeten houden. Hierbij is het belangrijk dat je beleid kan vertalen naar begrijpelijke taal zodat het beleid voor iedereen uitvoerbaar is. Ook ben je verantwoordelijk voor het vertalen van in- en externe ontwikkelingen naar het eigen vakgebied. Je werkt samen met een team van beleidsadviseurs en informatieadviseurs waardoor je altijd een sparringpartner hebt en snel de kneepjes van het vak leert.

Wat ga je doen:

  • Je coördineert en realiseert de NOW-regeling in de verschillende fases.
  • Je vertaalt interne en externe ontwikkelingen naar het eigen vakgebied.
  • Je levert een bijdrage aan kwaliteitsbeheersing voor de NOW-regeling.
  • Je betrekt divisies bij fysieke in- en output, dossieropbouw en archiefvragen.
  • Je plaatst deze opdrachten in de context van de huidige product- en dienstencatalogus.
  • Je bent de schakel tussen de betrokken partijen binnen en buiten DIV, waaronder de beleidsmedewerkers, de archivaris, de logistieke dienstverlener en de IV-organisatie.
  • Je coördineert 2 multidisciplinaire teams.

Wij vragen:

  • Je beschikt over een afgeronde wo-opleiding op het vlak van organisatie en beleid.
  • Je hebt de training TOGAF (The Open Group Architecture Framework) van de IT Management Group succesvol afgerond.
  • Je hebt meer dan 5 jaar ervaring als projectleider in digitale informatie.
  • Je beschikt bij voorkeur over een opleiding als professional scrum productowner.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met:
    • complexiteit, nieuw organiseren en adviseren.
    • business process management (BPM).
    • werken als businessconsultant/processpecialist.
    • recruitment engineering.

Standplaats:
Amsterdam

Wij bieden:
De functie is per begin november beschikbaar voor 38 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste juli 2023.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór dinsdag 26 oktober aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21795. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.