Operationeel beleidsmedewerker sociaal domein (24-36 uur)

Operationeel beleidsmedewerker sociaal domein (24-36 uur) - 21794

  • 24-36 uur
  • parttime,fulltime
  • Overijssel

Als beleidsmedewerker sociaal domein ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling, vertaling en afstemming van het operationeel bijstands- en armoedebeleid bij een gemeente.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente die samenwerkt met omliggende gemeenten, is op zoek naar een operationeel beleidsmedewerker sociaal domein. Je geeft samen met collega’s vorm en inhoud aan de advisering over de uitvoering van het bijstands- en armoedebeleid.

Als beleidsmedewerker sociaal domein staan de verdere ontwikkeling, vertaling en afstemming van het operationeel bijstands- en armoedebeleid centraal. Daarnaast ben je een vraagbaak voor de medewerkers in de uitvoering en zorg je intern en extern voor draagvlak voor het beleid.

Waar nodig voer je als beleidsmedewerker overleg met cliëntenraden en zet je op een heldere en pragmatische manier beleidsstukken op papier. Ook rapporteer je over knelpunten en kom je met passende oplossingen.

Wat ga je doen:

  • Je ontwikkelt operationeel beleid, gebaseerd op rijksbeleid of het gemeentelijk kader.
  • Je werkt aan vernieuwende concepten.
  • Je vertaalt lokale en landelijke ontwikkelingen naar uitvoeringsbeleid.
  • Je adviseert over de uitvoering van het operationeel bijstands- en armoedebeleid.
  • Je signaleert en analyseert knelpunten en rapporteert daarover, om vervolgens met oplossingen te komen.
  • Je zet op een heldere en pragmatische manier beleidstukken op papier.
  • Je zorgt intern en extern voor draagvlak van het beleid.
  • Je voert overleg met cliëntenraden.

Wij vragen:

  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt ervaring met de Participatiewet en het armoedebeleid.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring als beleidsmedewerker op het terrein van participatie en bijstands- en armoedebeleid.
    • ervaring met het doorvertalen van beleid naar uitvoering in bijvoorbeeld werkinstructies, beleidsregels en verordeningen.
    • ervaring als beleidsmedewerker binnen een gemeente.

Standplaats:
Hengelo

Wij bieden:
De functie is per begin november beschikbaar voor 24 tot 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind februari 2022, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht alleen in loondienst uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 29 oktober aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21794. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.