Online redacteur (32 uur)

Online redacteur (32 uur) - 21590

  • 32 uur
  • parttime
  • Noord-Holland

Je bent een ervaren online redacteur met kennis van SEO en ervaring binnen een gemeentelijke of andere overheidsorganisatie.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever is een grote gemeente met ruim 150.000 inwoners en 31 dorpskernen. Dagelijks komen grote aantallen bezoekers op de gemeentelijke websites. Het Online Team binnen de afdeling Klant Contact Centrum (KCC) zorgt ervoor dat deze websites gebruiksvriendelijk, toegankelijk en actueel blijven. Hiervoor zoekt de gemeente een online redacteur.

Het Online Team houdt zich bezig met het beheren van de gemeentelijke websites, de digitale producten zoals E-formulieren, interactieve kaarten (GEO), apps en websites. De medewerkers binnen het team zorgen ervoor dat de informatie actueel en toegankelijk blijft. Het team geeft op basis van meten, testen en monitoring advies over welke informatie en procesverbetering nodig is. Ook werken de medewerkers mee in projecten als expert op digitale dienstverlening. Daarbij bewaken zij de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid en volgen ze nieuwe ontwikkelingen. Steeds vaker wordt er gewerkt met de scrummethode.

Wat ga je doen:

  • Je actualiseert en verbetert de content van de websites.
  • Je initieert verbeteringen, gevraagd en ongevraagd.
  • Je zorgt voor een consequente tone-of-voice en uitstraling conform de contentstrategie.
  • Je vertaalt aangeleverde content naar toepasbare en bruikbare teksten voor de doelgroepen, altijd handelend vanuit de toepassing van de webrichtlijnen.
  • Je weet om te gaan met uiteenlopende belangen van betrokkenen, zowel intern als extern, en je beweegt je vlot in het speelveld van een (complexe) organisatie.
  • Je neemt deel aan de dagelijkse teammomenten en bent proactief in het oppakken van gezamenlijke knelpunten om reputatiemanagement en kwaliteit van het gevraagde / geleverde werk hoog te houden.
  • Je maakt gebruik van de tool SiteImprove om de kwaliteit over de content continue te toetsen en/of verbeteringen toe te passen.
  • Je geeft proactief advies over zaken die je constateert.
  • Je plant en organiseert effectief en efficiënt om je taken en gemaakte afspraken wekelijks te voltooien.
  • Je volgt de werkinstructies van het Online Team en zorgt ervoor dat dit van hoog kwalitatief niveau is.
  • Je doet nieuwe voorstellen voor verbeteringen wanneer je die signaleert en bespreekt het in het team.
  • Je behaalt de volgende resultaten:
    • actuele content op de websites, geheel volgens de contentstrategie en webrichtlijnen voor verscheidene thema’s.
    • positieve feedback van interne klanten van de verscheidene thema’s omdat gemaakte afspraken nagekomen worden.
    • actueel bijgehouden beheerdocument van alle werkzaamheden op de sites (werkinstructies).

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een relevante afgeronde hbo-opleiding richting Communicatie, Journalistiek of vergelijkbaar.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring op het vakgebied van online redacteur.
  • Je hebt kennis van SEO en deze daadwerkelijk uitgevoerd.
  • Je hebt ervaring in het werken binnen een gemeentelijke of andere overheidsorganisatie.
  • Je hebt ervaring met werken in een CMS zoals Drupal, Wordpress of vergelijkbaar.
  • Je hebt ervaring met Analytics-programma’s zoals Google Analytics of SiteImprove.
  • Je bent minimaal de maandagen, woensdagen en donderdagen beschikbaar.
  • Je bent op dinsdag 17, woensdag 18 en vrijdag 18 augustus beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de gemeente.

Standplaats:
Hoofddorp

Wij bieden:
De functie is per september 2021 beschikbaar voor 32 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind december 2021, met een optie tot verlenging van een half jaar (2 x 3 maanden).

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 13 augustus aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21590. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Recruiter

Je bent verantwoordelijk voor het aantrekken, selecteren en aannemen van talent dat voldoet aan de behoeften van deze overheidsorganisatie. Je…

  • Werkweek: 24 uur
  • Contract: parttime
  • Locatie: Noord-Brabant


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.