Projectmanager infra Cloud-transitie (36 uur)

Projectmanager infra Cloud-transitie (36 uur) - 21587

  • 36 uur
  • fulltime
  • Utrecht

Als projectmanager infra Cloud-transitie heb je ervaring met grote implementatietrajecten op het gebied van Cloud, bij voorkeur binnen gemeentelijke en/of (semi)overheidsorganisaties.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente, is op zoek naar een projectmanager Infra voor het programma Cloud-transitie. De stad is flink aan het groeien en dit leidt tot grote maatschappelijke uitdagingen voor wonen, werken, verplaatsen en verduurzamen. Om die uitdagingen het hoofd te bieden zijn de Opgaven van de Stad opgesteld. Goed ondersteunen van deze opgaven vraagt om een investering in het fundament van de Digitale Stad en radicaal verbeteren van de IT-dienstverlening. Met de inrichting van de informatievoorziening wordt er bijgedragen aan een aantal business drivers:

  • Business continuïteit tegen aanvaardbare kosten, stabiliteit en zekerheid.
  • Flexibel en sneller reageren op wensen en behoeften van burgers, ondernemers en organisatie.
  • Aansluiten op landelijke trends en ontwikkelingen zoals de Digitaliseringsagenda, Samen Organiseren en Common Ground.
  • Gebruikmaken van technologische innovaties zoals continu aanpassen, ‘Anything as a Service’, kunstmatige intelligentie (AI) en data gedreven werken.

De oplossing is voor een deel Cloud en er worden 3 omgevingen gemaakt. Hardware van de organisatie zelf wordt in een datacenter van de leverancier gezet, applicaties worden afgenomen van de leverancier (SaaS) en er worden applicaties opgezet die in platformen zoals Azure en AWS geplaatst worden. Als projectmanager ben je werkzaam binnen de afdeling DomstadIT die in nauwe samenwerking met andere organisatieonderdelen ICT ontwikkelt, levert, installeert en beheert om te zorgen voor een stabiele en optimaal beschikbare ICT-infrastructuur. Je werkt rechtstreeks voor het plaatsvervangend hoofd van de afdeling.

Wat ga je doen:

  • Je neemt de aansturing op je van de werkstroom Infra, onderdeel van het programma Cloud-transitie.
  • Je zet de hardware over naar de leverancier, onderverdeeld in een aantal werkpakketten waarin de verschillende onderdelen van de transitie zijn geborgd.
  • Je stuurt deelprojectleiders aan en zorgt voor goede leveranciersafspraken.
  • Je legt verantwoording af aan de programmamanager en stuurgroep over de stand van zaken in het project.

Wij vragen:

  • Je hebt bij voorkeur wo-werk- en denkniveau.
  • Je hebt 3 tot 10 jaar ervaring met soortgelijke projecten.
  • Je hebt aantoonbare kennis van gemeentelijke processen en regelgeving, bij voorkeur van de Utrechtse.
  • Je hebt aantoonbare inhoudelijke kennis van en ervaring met grote implementatietrajecten op het gebied van Cloud.
  • Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van leveranciersmanagement in een Cloud-omgeving.
  • Je hebt ervaring met het begeleiden van organisaties in veranderprocessen.
  • Je hebt technische en functionele kennis van en ervaring met Cloud-transities.
  • Je hebt kennis van en praktijkervaring met Cloud-leveranciersmanagement.
  • Je hebt kennis van en/of werkervaring met:
    • wat er speelt op het gebied van privacy en informatiebeveiliging.
    • privacy & informatiebeveiliging (AVG).
    • de functionaliteit en toepassing van ICT-infrastructuur en -architectuur.
    • projectmatig werken in een scrumomgeving.
    • gemeentelijke en/of (semi)overheidsorganisaties.
    • werken binnen een regieorganisatie.
  • Je bent op donderdag 5 augustus 2021 beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Utrecht, momenteel wordt er vanuit huis gewerkt

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind juli 2022, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór dinsdag 27 juli aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21587. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is vervuld

Bekijk actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212