Interim-teammanager (24 uur)

Interim-teammanager (24 uur) - 21585

  • 24 uur
  • parttime
  • Utrecht

Als interim-teammanager weet je een brug te slaan tussen de juridische professionals in een bestuursrechtelijke omgeving en de buitenwereld.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een grote gemeente met ruim 350.000 inwoners, is vanwege het vertrek van de huidige teammanager op zoek naar een interim-teammanager bezwaar en beroep Fysiek Domein. Je stuurt een team van 11 professionele juristen aan die de taak hebben om bezwaar- en beroepsschriften te behandelen binnen het Fysiek Domein. Ook moet er nog besluitvorming plaatsvinden op directieraadniveau over de uiteindelijke aansturing van het onderdeel bezwaar en beroep binnen Juridische Zaken. Daarnaast is er een onderzoek gedaan naar de oorzaken van ervaren werkdruk binnen de gemeente, dat moet worden vastgesteld in een plan van aanpak.

Wat ga je doen:

  • Je geeft uitvoering aan het nog vast te stellen plan van aanpak voor de ervaren werkdruk.
  • Je maakt afspraken met de medewerkers over hun persoonlijke ontwikkeling, bijdrage aan het team en productie.
  • Je regelt dat de capaciteit op orde is, gelet op ingekomen bezwaar- en beroepsschriften.
  • Je stuurt op doorlooptijden, inclusief de toedeling van dossiers.
  • Je bent gesprekspartner bij gecompliceerde dossiers.
  • Je bent gesprekspartner van de organisatieonderdelen over het aanleveren van dossiers, inclusief het anonimiseren.

Wij vragen:

  • Je beschikt over een afgeronde academische opleiding Rechten.
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring met leiding geven aan juridische professionals in een bestuursrechtelijke omgeving.
  • Je hebt recentelijk opdrachten uitgevoerd op het gebied van leidinggeven bij de overheid.
  • Je hebt kennis van en meer dan 3 jaar ervaring op het gebied van verandermanagement, als het gaat om het aansturen van juridische professionals.
  • Je hebt kennis van en ervaring met het borgen van juridische processen.
  • Je hebt ervaring met het werken binnen een publieke organisatie.
  • Je bent op maandag 26 juli beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de gemeente.

Standplaats:
Utrecht

Wij bieden:
De functie is per begin september 2021 beschikbaar voor 24 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste begin februari 2022, met een optie tot verlenging van maximaal 1,5 jaar.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 23 juli aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21585. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is vervuld

Bekijk actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Adviseur P&O (16-24 uur)

Je bent een ervaren adviseur P&O met bij voorkeur werkervaring bij een universiteit, onderzoeksinstituut, NWO, VSNU, vergelijkbaar adviesorgaan…

  • Werkweek: 16-24 uur
  • Contract: parttime
  • Locatie: Noord-Holland


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212