Teamleider Sociaal Domein (36 uur)

Teamleider Sociaal Domein (36 uur) - 21566

  • 36 uur
  • fulltime
  • Flevoland

Je bent een teamleider binnen het Sociaal Domein met ervaring met Agile / Lean binnen een overheidsomgeving.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever is een gemeente in Flevoland. Binnen het Sociaal Domein is zij op zoek naar een mens- en resultaatgerichte teamleider die tijdelijk kan inspelen op de behoeften in het managementteam. Het Sociaal Domein bestaat uit 8 teams, waaronder team Aanvragen, team Jeugd, team Wmo en team Bedrijfsondersteuning.

Als teamleider heb je een grote mate van eigen verantwoordelijkheid in het gezamenlijk en onderling vormgeven van de opgaven waar het Sociaal Domein voor staat. Je maakt deel uit van het managementteam Sociaal Domein dat bestaat uit teamleiders, P&O, Financiën en de directeur van het Sociaal Domein. Jij begeleidt de medewerkers op een integere en professionele manier zodat zij met hun kennis, ervaring en talenten het werk zo goed mogelijk kunnen uitvoeren.

Wat ga je doen:

  • Je initieert samen met teamleden het planmatig formuleren van te behalen doelen in lijn met de relevante kaders.
  • Je anticipeert op toekomstige personele en technologische ontwikkelingen die de dienstverlening en/of het product beïnvloeden en vertaalt dit naar de begroting en naar ontwikkelingsplan voor het team en de individuen.
  • Je initieert samen met teamleden de totstandkoming van juiste, tijdige en volledige managementinformatie om het bestuur kwalitatief goed en integraal te adviseren.
  • Je voorziet de directie van input en adviseert het directieteam om het concernplan en/of concernbeleid tijdig bij te stellen.
  • Je voert geregeld gesprekken met individuele medewerkers en het team en draagt bij aan stroomlijnen van werkprocessen binnen en tussen teams, zodat dat de medewerker en het team verantwoordelijkheid nemen voor de uitvoering van de kwaliteit en de integraliteit van zijn/haar werk (vanuit eindverantwoordelijkheid van de output van het team).
  • Je verdiept je in de producten, taakvelden en/of dienstverlening van het team en begrijpt de samenhang (van de in- en output) hiervan met andere teams.
  • Je signaleert knelpunten in de samenwerking binnen en tussen teams, verkent de problematiek en doet proactief (in afstemming met betrokken medewerkers en teamleiders) verbeteringsvoorstellen.
  • Je houdt coachinggesprekken met medewerkers en collega’s om de inzetbaarheid te bevorderen.
  • Je houdt, met betrekking tot verzuim, conform vigerende wetgeving en interne protocollen en regelingen contact met medewerkers en legt afspraken vast in de daarvoor beschikbare systemen.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als (functioneel) leidinggevende in het werken met een omvangrijk team, van aansturen van een uitvoering tot het aansturen van specialisten.
  • Je hebt ervaring in het werken met Agile / Lean en weet dit toe te passen in een gemeentelijke of overheidsomgeving.
  • Je hebt bij voorkeur kennis van processen met een achtergrond in het Sociaal Domein, onder andere op het gebied van Werk en Inkomen en Wmo.
  • Je bent in week 33 beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Lelystad

Wij bieden:
De functie is per september 2021 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind februari 2022, met een optie tot verlenging. 

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 12 augustus aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21566. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.