Projectleider cloudoplossingen (36 uur)

Projectleider cloudoplossingen (36 uur) - 21565

  • 36 uur
  • fulltime
  • Gelderland

Je bent een projectleider met ervaring met het implementeren van cloudoplossingen en/of applicaties binnen bij voorkeur de overheid.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een waterschap met ruim 550 medewerkers, is op zoek naar een projectleider.

Het waterschap is momenteel bezig met een kanteling van IT als middel naar informatievoorziening als 4e productiefactor. Als projectleider leidt je de verschillende projecten van begin tot eind, van het boven tafel krijgen van de daadwerkelijke vraag tot aan de implementatie in de organisatie. Voor in de inhoud zitten er experts in het projectteam, jij bent degene die alle partijen verbindt en het overzicht kan bewaren. Je vormt de specialisten tot een hecht team. De projecten kunnen gedurende de opdracht veranderen, maar het betreft projecten zoals de aanbestedingen van applicaties, implementaties, projecten op het gebied van informatieveiligheid, procesintegratie en projecten op het gebied van het upgraden van de IT-infrastructuur.

Wat ga je doen:

  • Je bent financieel en operationeel eindverantwoordelijk voor de realisatie van de IT-projecten.
  • Je verzorgt de planning, het budget en tijdige oplevering van de IT-projecten.
  • Je bewaakt dat de benodigde activiteiten kwalitatief worden uitgevoerd, de taken worden verdeeld en de juiste IT-kennis en -kunde zijn aangesloten in de projecten.
  • Je zorgt dat de klanten die de applicatiesoftware afnemen de juiste IT-oplossingen en continuïteit van systemen ontvangen.
  • Je werkt samen met IT-partners in de projectrealisatie en het coördineren van derden.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding in een relevante richting.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie als projectleider IV / IT.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • minimaal 3 grote relevante IV- / IT-projecten tot een succesvol einde gebracht in de afgelopen 7 jaar, zoals het upgraden van een Windows-omgeving, de implementatie van een grote cloudoplossing, de securitymaatregelen binnen een IT-omgeving of van applicaties met meer dan 250 gebruikers.
    • ervaring met het scherp krijgen van de opdracht en het managen van verschillende belangen van de stakeholders in de business, inhoudelijke experts, het IM-team en eventuele leveranciers.
    • relevante ervaring in het werken op basis van projectmanagementsystematiek zoals projectmatig creëren, PRINCE2 of Lean projectmanagement.
    • ervaring met projecten waaruit blijkt dat je goed bent in luisteren, zowel naar de stakeholders als gebruikers, de betrokken afdelingen en medewerkers voor de realisatie van het project en het beheer van de opgeleverde oplossingen.
    • relevante kennis van of ervaring met:
      • het werken binnen een Windows 10-omgeving.
      • het implementeren van cloudoplossingen.
      • datacenters.
    • Je bent op woensdag 19 augustus aanstaande beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met het waterschap.

Standplaats:
Apeldoorn

Wij bieden:
De functie is per september 2021 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind februari 2022, met een optie tot verlenging (1 x maximaal 12 maanden).

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 13 augustus aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21565. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.