Medewerker huisvesting statushouders (32-36 uur)

Medewerker huisvesting statushouders (32-36 uur) - 21491

  • 32-36 uur
  • parttime,fulltime
  • Zuid-Holland

Je bent een medewerker huisvesting statushouders die statushouders begeleidt bij het vertrek uit het asielzoekerscentrum en het proces daarna tot aan het intrekken van een woning.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente, is op zoek naar een medewerker huisvestiging statushouders. De gemeente werkt aan complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven voor een innovatieve en internationale stad. Om doelstellingen te behalen wordt samengewerkt met de inwoners om zo vooruitstrevend te blijven.

Als medewerker huisvesting statushouders kom je te werken binnen het cluster Maatschappelijke Ontwikkeling. Hier heerst een cultuur waarin iedereen zijn of haar talent wil ontwikkelen en waar iedereen vooruit denkt, zowel op persoonlijk als organisatievlak. Er wordt hulp en ondersteuning geboden in opdracht van het stadsbestuur en samen met maatschappelijke partners.

Als medewerker huisvesting statushouders werk je met statushouders die een onzekere tijd hebben gehad. Na ontvangst van een verblijfsvergunning ondersteun jij hen, met jouw empathisch vermogen, bij het ingewikkelde proces dat volgt. Hierbij is het doel: een woning voor de statushouder(s).

Wat ga je doen:

  • Je begeleidt statushouders bij het vertrek vanuit het asielzoekerscentrum tot aan het intrekken van de eerste woning.
  • Je bent verantwoordelijk voor de bewaking van het proces en draagt bij aan het behalen van de benodigde taakstellingen.
  • Je voert kennismakingsgesprekken (samen met een tolk), waarbij het accent ligt op wat de statushouder te wachten staat en neemt de hiervoor bestemde procedure met hen door.
  • Je geeft uitleg over de voorwaarden van het gebruikers- en huurcontract.
  • Je vraagt contracten als gas / water / licht en een zorgverzekering aan, regelt de inschrijving bij de gemeente en lost eventuele problemen hierbij op.
  • Je signaleert bijzonderheden en neemt bij eventuele opmerkingen, klachten en specifieke vragen contact op met je teamleider.
  • Je legt (meldings- en voortgangs-)gegevens vast in systemen.
  • Je voert intake- en vervolggesprekken, gericht op verdere deelname aan de maatschappij, met de statushouder.
  • Je verzorgt de overdracht naar Vluchtelingenwerk, de klantmanager, wijkteams of het Jongerenloket voor levensonderhoud en inrichtingskosten.
  • Je voert administratieve taken uit:
    • pasjescontrole.
    • nieuwe aanmeldingen verwerken.
    • BSN opzoeken die ontbreekt.
    • mailbox bijhouden.

Wij vragen:

  • Je zit in het laatste jaar van een hbo-opleiding in de richting van Social Work of een gelijkwaardige opleiding of je hebt deze afgerond.
  • Je hebt in de afgelopen 3 jaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan met het begeleiden van statushouders of een soortgelijke doelgroep.
  • Je hebt ervaring met het voeren van intake- en kennismakingsgesprekken met anderstaligen.
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B.
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift en beheerst de Engelse taal goed.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • beheersing van de Arabische taal en/of Perzische taal (Farsi / Dari).
    • recent minimaal 1 jaar ervaring opgedaan, in de afgelopen 3 jaar, met het begeleiden van statushouders bij vluchtelingenwerk, Nieuw Thuis Rotterdam, COA of AZC.
    • ervaring met het registreren van procesbegeleiding.
  • Je bent in week 26 beschikbaar voor een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Rotterdam

Wij bieden:
De functie is per direct beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 6 maanden, met een optie tot verlenging van een half jaar (2 x 3 maanden). Je kunt deze opdracht alleen in loondienst uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 24 juni aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21491. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen

Bekijk hieronder actuele opdrachten uit hetzelfde vakgebied.

Recruiter

Je bent verantwoordelijk voor het aantrekken, selecteren en aannemen van talent dat voldoet aan de behoeften van deze overheidsorganisatie. Je…

  • Werkweek: 24 uur
  • Contract: parttime
  • Locatie: Noord-Brabant


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.