Senior assetmanager (32 uur)

Senior assetmanager (32 uur) - 21368

  • 32 uur
  • parttime
  • Zuid-Holland

Je bent een ervaren assetmanager met ruime ervaring in een relevante functie in een aantoonbaar politiek-bestuurlijk gevoelige organisatie en kennis op het gebied van bouw en vastgoed.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een grote overheidsorganisatie, is op zoek naar een senior assetmanager binnen de sector Huisvesting. De huisvestingsopgave is enorm. De organisatie investeert flink in de huisvesting van medewerkers. De vorming van de organisatie en het ontstaan van het nieuwe dienstverleningsconcept stellen andere eisen aan de sector. Dit gecombineerd met de doelstelling om vanaf 2025 € 76,5 miljoen per jaar op de huisvesting te besparen, maakt een grote vastgoedoperatie bestaande uit honderden projecten noodzakelijk. Dit vraagt om goed vastgoedmanagement en een versterking van de organisatie. Hoge kwaliteit, duurzaamheid, politiek en bestuurlijk krachtenveld zijn hierbij van essentieel belang.

Als senior assetmanager werk je mee aan het ontwikkelen van objectvisies en het huisvestingsplan voor de eenheid. Je fungeert als gedelegeerd eigenaar van vastgoedobjecten binnen de eenheid, daarbij gaat het om een omvangrijke portefeuille in het land. De vastgoedportefeuille bestaat uit diverse verzamelkantoren, maar ook huisvesting voor bijzondere eenheden. De invloed van de landelijke politiek is erg groot op deze eenheid, waardoor de portefeuille veel dynamiek kent en de besluitvorming om sensitiviteit vraagt. Jij bent hier het aanspreekpunt voor richting de eenheid, leidt de vragen in goede banen en organiseert passende huisvesting. Jouw belangrijkste aanspreekpunt als senior assetmanager is het hoofd Bedrijfsvoering binnen de Eenheidsleiding en hebt veel contact met sectorleidingen en teamchefs. Ook heb je beschikking over 1 of 2 ondersteuners die jou helpen met onderzoeken, analyses en het schrijven van notities.

Wat ga je doen:

  • Je fungeert als gedelegeerd eigenaar van de vastgoedportefeuille van jouw eenheid.
  • Je volgt ontwikkelingen binnen de organisatie en identificeert welke gevolgen die ontwikkelingen hebben op de huisvesting van jouw eenheid.
  • Je bent het aanspreekpunt en de adviseur namens de sector huisvesting voor huisvestingvragen van de eenheid.
  • Je geeft vorm en inhoud aan de gewenste portefeuillesturing.
  • Je actualiseert het huisvestingplan voor de eenheid.
  • Je stelt objectvisies op voor de objecten binnen de portefeuille van de eenheid.
  • Je initieert nieuwe huisvestingsprojecten die passen binnen het meerjarenprogramma huisvesting.
  • Je overlegt met operationele teams om ongeplande huisvestingsvraagstukken te beoordelen op nut en noodzaak en voor te bereiden voor besluitvorming.
  • Je overlegt met gemeenten en (keten)partners over vastgoedvraagstukken.
  • Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onderdelen van het vakgebied binnen de organisatie zoals methodes en technieken, mede op basis van marktontwikkelingen.
  • Je bevordert de deskundigheid van collega’s door vanuit je ervaring specialistische kennis en vaardigheden over te dragen.
  • Je beoordeelt als mentor de vak-volwassenheid van collega’s.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een wo-opleiding in de richting van Technische Bedrijfskunde, Bouwkunde, Civiele Techniek, Planologie of vergelijkbaar afgerond.
  • Je hebt minimaal 10 jaar werkervaring, waarvan minimaal 5 relevante als assetmanager of een gelijkwaardige rol in een aantoonbaar politiek-bestuurlijk gevoelige organisatie.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in het zelfstandig ontwikkelen en realiseren van huisvestingsplannen en objectvisies voor (non-profit)organisaties met meerdere objecten, variërend in grootte tussen 1.000 en meer dan 5.000 m².
    • minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het zelfstandig realiseren (met mandaat) van complexe ruimtelijke en organisatieopgaven.
    • aantoonbare ervaring met het managen van besluitvormingsprocessen in complexe organisatorische politiek-bestuurlijke omgevingen.
  • Je bent bereid een screening te ondergaan.

Standplaats:
Rotterdam, maar je bent bereid te reizen (landelijk)

Wij bieden:
De functie is per medio juli 2021 beschikbaar voor 32 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind juni 2022, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór dinsdag 11 mei aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21368. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212