Projectleider Dienstverlening (36 uur)

Projectleider Dienstverlening (36 uur) - 21365

  • 36 uur
  • fulltime
  • Gelderland

Je bent een projectleider met ruime ervaring met het leiden van realisatieprojecten van initiatie tot aan project décharge en bij voorkeur binnen bestuurlijke projecten met publieke zichtbaarheid.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een grote overheidsorganisatie, is op zoek naar een projectleider Nieuwe contactmomenten voor een programma binnen de portefeuille Dienstverlening. Vanuit de portefeuille wilt de organisatie in verbinding staan met de maatschappij, waarbij gewerkt wordt vanuit een customer journey. Dit betekent dat zij er onder andere voor wilt zorgen dat het contact tussen burgers en de organisatie laagdrempelig is, plaatsvindt via dor burgers gewenste kanalen en faciliteert in een betekenisvolle intake waarin de (digitale) reis die de klant maakt centraal staat. Dienstverlening is één van de 14 strategische hoofdportefeuilles binnen de organisatie. Een hoofdportefeuille is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een landelijk gebied.

Als projectleider ben je onderdeel van het betreffende programma. Je werkt hierin nauw samen met de programmamanager en de gemandateerd opdrachtgever. Je geeft richting aan en bent verantwoordelijk voor verschillende projecten binnen het cluster, in samenwerking met de landelijk referenten dienstverlening. Projecten waar je aan kunt denken zijn onder andere webcare, vormgeven aan de Omnichannel-strategie en organiseren van digitale toegangsdienst voor de burger. Je gaat uit van een projectplan, zodanig dat de geformuleerde projectdoelstellingen binnen randvoorwaarden van kosten, kwaliteit, tijd, organisatie en communicatie worden gerealiseerd. Samen met de projectteams zorg je binnen het cluster ervoor dat grootschalige en kostbare projecten correct en efficiënt worden uitgevoerd zodat deze tijdig en binnen het budget worden opgeleverd aan de programmamanager.

Wat ga je doen:

  • Je bent (mede)verantwoordelijk voor:
    • de gezamenlijke aansturing van het landelijke projectteam (maximaal 15 medewerkers).
    • de projectrealisatie en aansluiting hiervan op de visie van het programma in het cluster Nieuwe contactmomenten.
    • het ontwerp en de realisatie van de landelijke projecten voor de portefeuille Dienstverlening. Dit alles in goed overleg met de programmamanager, referenten, de gebruikers en externe partners, om de implementatieactiviteiten op elkaar af te stemmen.
    • de projectimplementatie en de borging van landelijke projecten voor de portefeuille Dienstverlening. Dit alles in goed overleg met de gemandateerd opdrachtgever.
  • Je treedt op als projectleider voor de verschillende projecten die in het kader van dienstverlening zullen worden uitgevoerd, zowel landelijk als regionaal.
  • Je bent de aanjager in een continu proces van verandering en verbetering in de keten.
  • Je bevordert de deskundigheid, professionaliteit en zelfsturing van je team.
  • Je draagt kennis en vaardigheden over en geeft vertrouwen en ruimte voor eigen ontwikkeling, hiermee ben je in staat het projectteam te laten excelleren.
  • Je bent gezamenlijk verantwoordelijk voor de aansturing van het projectteam binnen het cluster Nieuwe contactmomenten en voor het behalen van de tactisch / operationele resultaten en werkt nauw samen met de programmamanager.
  • Je bent verantwoordelijk voor het inrichten en coördineren van werkprocessen in de projecten.
  • Je bent alert op nieuwe informatie en zet analyses om in concrete oplossingen.
  • Je informeert en instrueert het team over nieuwe ontwikkelingen en veranderende regelgevingen.
  • Je bewaakt de kwaliteit van de dienstverlening en in dat kader organiseer je werkoverleg en coach je het team in de dagelijkse werkuitvoering.
  • Je overlegt binnen de context van het project met de gebruikersorganisatie, ketenpartners en externe partijen om de (realisatie)activiteiten op elkaar af te stemmen.
  • Je draagt zorg voor de tijdige oplevering van de projectmanagementproducten vanaf start tot einde project.
  • Je draagt zorg voor de planning, voortgang, kwaliteit, kostenbewaking en op te leveren eindresultaat voor de eigen projecten.
  • Je inspireert het projectteam om de noodzakelijke resultaten neer te zetten binnen de oplevering en borging van realisatieprojecten en/of verandertrajecten.
  • Je geeft operationeel en organisatorisch leiding aan projectteams om nieuwe projecten te realiseren vanuit de visie van het programma.
  • Je geeft tactisch leiding aan projectgroepen die zijn samengesteld uit meerdere disciplines binnen het cluster Nieuwe contactmomenten. De grootte van de teams waaraan leiding wordt gegeven is afhankelijk van de projecten en thema’s.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een erkende hbo-opleiding afgerond.
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het leiden van realisatieprojecten van initiatie tot project décharge.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • aantoonbare werkervaring als projectleider in politiek bestuurlijke projecten met publieke zichtbaarheid.
    • aantoonbare werkervaring als projectleider / manager binnen de overheid.
    • ervaring binnen een Agile-omgeving.
  • Je bent bereid een screening te ondergaan.

Standplaats:
Apeldoorn

Wij bieden:
De functie is per begin juli 2021 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind juni 2022, met een optie tot verlenging.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór dinsdag 11 mei aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21365. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212