Teamleider Secretariaat (24-28 uur)

Teamleider Secretariaat (24-28 uur) - 21360

  • 24-28 uur
  • parttime
  • Flevoland

Je bent een ervaren teamleider binnen de overheid met ervaring als teamleider van een bestuurssecretariaat en hebt ervaring in het coachen van het team.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente in Flevoland, is op zoek naar een teamleider voor het team Secretariaten. Het team bestaat uit 12 medewerkers waar in de dagelijkse sfeer aan wordt leidinggegeven. De andere 2 medewerkers hebben een vaste functionele taak, het ondersteunen van het team Juristen en team IGW, en worden alleen in de HR-sfeer door de teamleider begeleid. Binnen het team zijn 2 groepen te onderscheiden: de groep bestuurssecretariaat en de groep managementsecretariaat. Bestuurssecretariaat bestaat uit 3 medewerkers en verzorgt de ondersteuning van college en directie. Managementsecretariaat verzorgt de ondersteuning van management, projecten en de Ondernemingsraad. Alle medewerkers zijn gekwalificeerd voor hun werk.

Als teamleider maak je deel uit van het management van het cluster Interne Dienstverlening (MID) en ben je verantwoordelijk op HR-gebied. Voor dit jaar geldt een specifieke opdracht: de nieuwe visie voor het cluster. Deze visie is met een afvaardiging van de medewerkers van het cluster gemaakt. Voor dit jaar worden de eerste plannen gemaakt om die visie tot realisatie te brengen en eind 2021 wordt geëvalueerd of de huidige opzet en structuur van het cluster bij de uitwerking past. Als teamleider ga jij in kaart brengen aan welke eisen het team moet voldoen en welke structuur daarbij past. Daarbij is er binnen enkele delen van het team sprake van onrust. Met behulp van een externe coach en ondersteuning van de manager creëer jij als teamleider rust, duidelijkheid en teamgeest.

Wat ga je doen:

  • Je zorgt ervoor dat de werkzaamheden in de dagelijkse sfeer doorgang vinden.
  • Je optimaliseert werkprocessen vanuit de uitvoering en borgt de kwaliteit en continuïteit van de verleende diensten.
  • Je bent het boegbeeld van het team, onzichtbaar waar het kan en zichtbaar waar het moet.
  • Je bent de vraagbaak voor interne klanten en zorgt ervoor dat zij, waar dat kan, zo goed mogelijk worden gefaciliteerd.
  • Je maakt smart-afspraken met heldere verwachtingen over en weer, onder andere door de klanten periodiek te spreken over de dienstverlening.
  • Je bent verantwoordelijk voor het HR-gebied: de ontwikkeling van medewerkers, het voeren van plan-, voortgangs- en beoordelingsgesprekken, selectie van nieuwe medewerkers, het uitvoeren van verzuimbeleid et cetera.
  • Je maakt als teamleider deel uit van het management van het cluster Interne Dienstverlening (MID).
  • Je zorgt, samen met 2 andere teamleiders en de manager, voor de verbinding tussen medewerkers.
  • Je brengt in kaart aan welke eisen het team Secretariaten moet voldoen voor een specifieke nieuwe opdracht en welke structuur daarbij past, ook in relatie tot de werkzaamheden en de ontwikkeling van de andere teams in het cluster.
  • Je creëert rust, duidelijkheid en teamgeest, samen met een externe coach en ondersteuning van de manager.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar, als leidinggevende binnen de overheid.
  • Je hebt recente kennis van en ervaring met de werkzaamheden binnen een (bestuurs)secretariaat.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met coachen.
  • Je bent op woensdag 12 mei en op maandag 17 mei beschikbaar voor een gesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Emmeloord

Wij bieden:
De functie is per eind mei 2021 beschikbaar voor 24 tot 28 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind december 2021, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht alleen in loondienst uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 7 mei aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21360. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Raimond Boer op 078-6182212.


Over ons

Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interim- en detacheringsbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.

Ons adres

Madame Curiestraat 2
3316 GN Dordrecht

078-6182212