Coördinator portfolio, proces en capaciteit (36 uur)

Coördinator portfolio, proces en capaciteit (36 uur) - 21355

  • 36 uur
  • fulltime
  • Gelderland

Je bent een gedreven, ervaren coördinator met ervaring in het inrichten van processen en het aansturen van een nog in te richten ondersteunend team op het gebied van informatiemanagement.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een waterschap, is op zoek naar een coördinator portfolio, proces en capaciteit. Het team Informatiemanagement (IM) is verantwoordelijk voor alle IV- en IT-ondersteuning en bestaat uit ongeveer 50 medewerkers.

Binnen IM wordt het portfoliomanagement, het wijzigingsproces, capaciteitsmanagement en het projectmanagement geprofessionaliseerd. Hiervoor zijn zij op zoek naar een gedreven, ervaren coördinator met ervaring in het inrichten van deze processen en met ervaring in het aansturen van een nog in te richten ondersteunend team op dit gebied.

Wat ga je doen:

  • Je geeft functioneel leiding aan / coördineert een nog in te richten team van ongeveer 11 medewerkers. Het gaat om ondersteunende functies in het realisatieproces, zoals de release coördinator, projectmanagers, procesontwerpers, Helpdesk, IT-architect en data architect.
  • Je zorgt voor de implementatie en adoptie binnen en buiten IM van een goed lopend wijzigingsproces, inclusief nog in te richten capaciteitsmanagement. Hierbij word je ondersteund door een projectteam voortbrengingsproces.
  • Je zorgt voor:
    • het coördineren van het wijzigingsproces en capaciteitsmanagement.
    • het maken van heldere afspraken, documentatie en tooling om deze processen goed te laten lopen.
    • sturing op het volgen van deze processen door het hele IM-team.
    • het ontwikkelen, opstellen, bijstellen en mede implementeren van procedures en richtlijnen.
    • communiceren van vastgestelde veranderingen van processen en procedures.
    • het ondersteunen en begeleiden van de implementatie van procesaanpassingen.
  • Je informeert de organisatie over de voorraad, status en voortgang van de wijzigingen en projecten.
  • Je helpt de organisatie met het inrichten van een portfolioproces en ondersteunt dit proces met tooling, formats, rapportages en inzicht in de actuele en toekomstige werkvoorraad.
  • Je coördineert de inzet van de projectmanagers en verschillende ondersteunende functies op de projecten en zorgt voor inrichten van governance en rapportage op de lopende projecten. Hierbij zoek je naar synergie met het projectbureau van de afdeling Plannen en Projecten.
  • Je werkt nauw samen met de coördinatoren IT Beheer en Strategie / Planning om samen de dienstverlening van Informatiemanagement inhoudelijk op een gewenst niveau te houden.
  • Je gaat intensief samenwerken met de teamleider Informatiemanagement om de afdeling naar hoger volwassenheidsniveau te helpen.

Wij vragen:

  • Je hebt een relevante afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, waarin je middels aanvullende trainingen je vaardigheden steeds hebt ontwikkeld.
  • Je hebt ervaring met ITIL / ASL / IT Service Management.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ervaring met het inrichten en aansturen van een projectbureau of vergelijkbaar binnen een IV- of IT-omgeving.
    • relevante ervaring in het inrichten en coördineren van portfoliomanagement, wijzigingsmanagement, capaciteitsmanagement en procescoördinator, plannen en organiseren.
    • relevante ervaring in het werken onder architectuur en werken op basis van BiSL en ASL Frameworks.
    • ervaring met het goed scherp krijgen van de opdrachten die uitgevoerd moeten worden en het managen van de verschillende belangen van de stakeholders in de business, het IM-team en eventuele leveranciers.
  • Je bent op donderdag 20 mei aanstaande beschikbaar voor een gesprek met de opdrachtgever.

Standplaats:
Apeldoorn

Wij bieden:
De functie is per juni 2021 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste eind december 2021, met een optie tot verlenging van maximaal één jaar.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 7 mei aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21355. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Dyonne de Graaf op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.