Teamleider Sociaal Domein (36 uur)

Teamleider Sociaal Domein (36 uur) - 21333

  • 36 uur
  • fulltime
  • Noord-Brabant

Je bent een teamleider met ervaring met sociale vraagstukken waarbij je je bijdrage gaat leveren aan 2 teams, de keten Participatie en het Sociaal Domein. 

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een gemeente, is op zoek naar een teamleider voor 2 teams: Naleving en Juridische zaken. De gemeentelijke organisatie bestaat uit ongeveer 1.800 medewerkers onderverdeeld in onder andere het Sociaal Domein, het Ruimtelijk Economisch Domein en Bedrijfsvoering. De organisatie wordt gezien als flexibele werkgever waar talenten worden ontdekt en verder ontwikkeld kunnen worden.

2021 en een groot deel van 2022 staan in het teken van omgaan met de effecten van COVID-19 en werken aan een duurzame invulling voor het nieuwe normaal in werkgelegenheid. Dit wordt gezien als een tijdelijke overgangsfase naar een nieuwe invulling eind 2022. Hoe dit er uit gaat zien, moeten we tegen die tijd al werkend gaan ervaren. In deze fase zullen vraagstukken rondom naleving, fraude en rechtmatigheid opnieuw ingevuld gaan worden. De uitvoerende taken liggen voor een groot gedeelte in het team Naleving. Daarnaast zijn er ook nieuwe vraagstukken rondom personeel, aansturing, huisvesting et cetera. Als teamleider ga je dit verder realiseren.

Het team Naleving bestaat uit ongeveer 15 medewerkers. Gezamenlijk bewaken zij de rechtmatige kant van het Sociaal Domein en bestaat voornamelijk uit fraudemedewerkers die zorgen dat de middelen in het Sociaal Domein echt worden ingezet voor degene die dit nodig hebben. Het team Juridische zaken bestaat uit 11 collega’s die zich onder andere bezig houden met de behandeling van bezwaar- en (hoger)beroepszaken en het tot elkaar brengen van de burger en de gemeente, naar aanleiding van besluitvorming binnen de Participatiewet en schuldhulpverlening.

Wat ga je doen:

  • Je bepaalt de koers van het team en bent medeverantwoordelijk voor het bepalen van de verdere inrichting van de keten en van het totale sociale veld waarin de ketens opereren.
  • Je enthousiasmeert medewerkers voor die koers en onderzoekt samen met hen wat men als team en als individu nodig heeft.
  • Je werkt nauw samen met de andere teamleiders.
  • Je bent betrokken bij de taakvelden die uitgevoerd worden door de teams.
  • Je motiveert en implementeert de ontwikkelingen van de organisatie, zoals het activiteitgericht werken.
  • Je communiceert met de verschillende intern en extern betrokkenen in diverse overlegstructuren.

Wij vragen:

  • Je hebt kennis van vraagstukken in het Sociaal Domein.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als leidinggevende.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • ruime ervaring als leidinggevende en gevoel bij de sociale vraagstukken en actuele vragen in de samenleving (denk aan gevolgen van de toeslagenaffaire, casussen over fraude in de landelijke media et cetera).

Standplaats:
Breda

Wij bieden:
De functie is per eind april 2021 beschikbaar voor 36 uur per week. Deze functie is op projectbasis tot ten minste begin mei 2022, met een optie tot verlenging. Je kunt deze opdracht alleen in loondienst uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór vrijdag 23 april aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21333. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.