Projectleider ICT (40 uur)

Projectleider ICT (40 uur) - 21073

  • 40 uur
  • fulltime
  • Zuid-Holland

Je bent een projectleider ICT die een brug weet te slaan tussen de technische en business-kant binnen de ICT, waarbij je je richt op alle inkoopsporen van de Wmo, welzijn, jeugdhulp en wijkteams.

Omschrijving van de opdrachtgever:
Onze opdrachtgever, een grote gemeente, is op zoek naar een projectleider ICT. Deze internationale en innovatieve gemeente werkt aan complexe vraagstukken en maatschappelijke opgaven voor onder andere de 620.000 inwoners.

De gemeente is voor het implementatietraject en het implementatieteam van de inkoop 2022/2023 van de Wmo, welzijn en (specialistische) jeugdhulp en wijkteams op zoek naar een ervaren projectleider. Een groot component binnen de implementatie van inkoop van de Wmo, welzijn, wijkteams en jeugdhulp ligt binnen de ICT. De gemeente gaat namelijk werken met een nieuw systeem, waarbinnen ook gebouwd moet worden voor de nieuwe inkoop. Alle inkoopvoorstellen leiden tot noodzakelijke aanpassingen in het nieuw te bouwen systeem voor zowel Wmo, welzijn als jeugdhulp, waardoor deze ICT-opgave zeer groot is. Het is een intensieve periode van implementatie van de veranderingen, zowel intern als extern. Dit vergt een goed overzicht en een projectmatige aanpak, van het moment dat de inkoop ‘op de markt’ gaat tot het gunnen aan aanbieders en de daadwerkelijke ingangsdatum van de contracten.

Als projectleider ICT kom je te werken op de afdeling . Op deze afdeling zijn ongeveer 240 bevlogen medewerkers werkzaam, verdeeld over team Advies & Implementatie, Bedrijfsvoering, Vakontwikkeling & Kwaliteit en de 3 backofficeteams. De afdeling valt onder het cluster Maatschappelijke Ontwikkeling (MO) die faciliteiten voor sport, cultuur, onderwijs, zorg of (de basis van) andere dienstverlening biedt.

Wat ga je doen:

  • Je bent projectleider op de ICT-opgave voor alle inkoopsporen.
  • Je treedt op als verbindende schakel tussen de vraagkant (business) en aanbodkant (ICT) en bent gesprekspartner voor zowel interne als externe stakeholders.
  • Je beoordeelt en ontwikkelt een ICT-opgave, bedenkt en/of maakt op basis van de analyse een plan van aanpak en voert dit uit met andere ICT-collega’s binnen de gemeente.
  • Je bent verantwoordelijk voor de planning en realisatie van de ICT-opgave in alle fasen van het project, te denken aan:
  • het plannen, adviseren en sturen op de realisatie van de noodzakelijke en technische aanpassingen die voortvloeien uit de nieuwe inkoop.
  • het nauw samenwerken met de adviseurs Advies & Implementatie en de business analist.
  • Je zorgt voor een goede beheersstructuur van de ICT-opgave en bent verantwoordelijk voor een goede borging van de opgave.
  • Je schuift indien nodig aan bij interne en externe overleggen, waaronder die van het implementatieteam en je bent voorzitter van het ICT-overleg met de ICT-medewerkers van de zorgaanbieders.

Wij vragen:

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van informatiekunde, bedrijfskunde of bedrijfskundige informatica.
  • Je hebt in de afgelopen 8 jaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan met project- of procesmanagement.
  • Je hebt in de afgelopen 8 jaar minimaal 4 jaar werkervaring opgedaan als business analist of in een soortgelijke functie.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring binnen de publieke sector.
  • Je hebt kennis van inkoop- en aanbestedingstrajecten binnen de (semi-)overheid.
  • Je hebt kennis van en ervaring met systeemkoppelingen.
  • Je hebt bij voorkeur:
    • kennis van en ervaring met de volgende systemen: Gidso, Socrates / Sorga, bestelmodule en berichtenverkeer.
    • in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan met implementatietrajecten.
    • minimaal 1 jaar werkervaring binnen een gemeente met meer dan 250.000 inwoners.
    • ervaring met het ophalen van stakeholdersbehoeftes.
    • ervaring met werken op basis van Agile.
    • kennis van en ervaring met projectmanagement conform PRINCE2 of RSPW.

Standplaats:
Rotterdam. In verband met de COVID-19-maatregelen zullen de werkzaamheden voornamelijk vanuit huis plaatsvinden.

Wij bieden:
De functie is per begin februari 2021 beschikbaar voor 40 uur per week. Deze functie is op projectbasis voor ten minste 12 maanden, met een optie tot verlenging (1 x 12 maanden). Je kunt deze opdracht alleen in loondienst uitvoeren.

Ja, ik ben geïnteresseerd!
Reageer vóór donderdag 28 januari aanstaande en stuur je cv naar info@pia.nl of klik op Solliciteer. Ons referentienummer is 21073. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Jesca Heijker op 078-6182212.

Deze opdracht is verlopen


Wij zijn PIA, een landelijk opererend project-, interim- en adviesbureau. Wij voeren uitdagende opdrachten uit bij middelgrote en grote organisaties. Wij adviseren en ondersteunen onze opdrachtgevers door het op interimbasis inzetten van onze medewerkers en adviseurs.